آستان قدس رضوي كليه هزينه هاي زايمان پنج قلوهاي تازه به دنيا آمده مشهدي را تقبل نمود و جالب اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز هزینه بیمارستان این نوزادان را رایگان اعلام کرد درحالیکه هنوز فرآیند مشخصی برای مواردی از این دست، مشخص نیست.
کد خبر: ۲۱۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱ 13 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، یکی از نخستین اخبار روابط عمومی آستان قدس رضوی پس از انتصاب مدیریت جدید به موردی خاص و غیرفرآیندی تعلق گرفت که البته ارزشمندست و می‌طلبد تا برای مواردی اینچنینی تدبیری دقیق و فرآیندی مشخص تعیین شود.

هنوز وضعیت زنده ماندن یا پرکشیدن یکی دو نوزاد از 5 قلوهای مشهدی در هاله ای از ابهام است که پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي نیز خبر کمک آستان قدس را به خانواده آنان را - پس از سایر رسانه ها - منعکس کرد و این درحالیست که واقعا هنوز مشخص نیست اگر خانواده ای دیگر نیز در بیمارستانی دیگر غیر از نام ام البنین(س) و این مورد خاص چند قلو بیاورند باز هم این نهاد مقدس رضوی به آنان کمک خواهد کرد یا که خیر ؟!

 بنابراین گزارش در پي اعلام خبر تولد نوزادان پنج قلوي يك خانواده در بيمارستان ام البنين(س) مشهد و اعلام نگراني اين خانواده از هزينه هاي جاري، حجت الاسلام و المسلمين رئيسي؛ توليت آستان قدس رضوي، طی اقدامی ارزشمند و فعلا موردی که امید تعمیم آن به مواردی مشابه نیز هست، دستور داد تا هزينه هاي زايمان اين كودكان توسط آستان قدس رضوي تقبل گردد و به اين خانواده كمك هزينه تعلق گيرد.

جالب اینکه تعدادي از پرسنل خانم شاغل در اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي نيز با شاخه گل، شيريني و هدايايي معنوي و متبرك، در زايشگاه و بيمارستان تخصصي زنان حضرت ام‌البنين(س) حاضر شده و از 5 قلوهاي تازه متولد شده عيادت كردند.

فاطمه غلامی مادر 23 ساله این نوزادان که خانه دار بوده و پیش از این دارای یک فرزند پسر 4ساله بوده در دومین زایمان خود در بیمارستان ام‌البنین(س) مشهد مقدس 5 قلو به دنیا آورد.

دانشمندی، پدر 5 قلوهای مشهدي در اين عيادت گفت: خیلی خوشحالم که خداوند 5 پسر دیگر به من داده و خوشحالتر شدم كه هزينه هاي اين نوزادان توسط آستان قدس رضوي تقبل شد.

وي با تشكر از اقدام به موقع توليت آستان قدس رضوي مبني بر تقبل هزينه ها و اهداي كمك هزينه، گفت: من یک کارگر ساده هستم و نگران هزینه ها بودم، اما به لطف خداوند و عنايت امام رضا(ع) اين مشكل حل شد.

این گزارش حاکیست دکتر معصومه میرتیموری پزشک معالج مادر پنج قلوها در جمع خبرنگاران گفت: بارداری این مادر 23 ساله که در هفته 32 بارداری به اورژانس مراجعه کرده است، به طور طبیعی بوده و حداقل وزن نوزادان، حدود 1 کیلو و 160 گرم و حداکثر وزن نوزادان، حدود 1 کیلو و 570 گرم بوده است و در معاینه متخصص اطفال، وضعیت نوزادان نرمال ، و پنج نوزاد این مادر هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان این بیمارستان تحت نظر هستند.
 
همچنین با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزینه انجام عمل سزارین و بستری مادر و نوزادان پنج قلو در بیمارستان ام‌البنین(س) رایگان شد.

شایسته است فرآیند مشخصی برای چنین مواردی از سوی نهادهای مختلف، تعیین و تبیین گردد تا این اقدام ارزشمند صرفا جنبه موردی نداشته و نمادین یا نمایشی تعبیر نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار