بررسی روزنامه های صبح شنبه؛
تابناک: روزنامه های امروز اصفهان در نخستین روز هفته به بررسی مسائلی از قبیل بیانات رهبری در دیدار با مداحان، افزایش تعداد گردشگر خارجی در سال پیش رو پرداختند.
کد خبر: ۲۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹ 11 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، روزنامه های امروز اصفهان در نخستین روز هفته به بررسی مسائلی از قبیل بیانات رهبری در دیدار با مداحان، افزایش تعداد گردشگر خارجی در سال پیش رو پرداختند.


روزنامه نسل فردا در سرمقاله خود به بیانات رهبری در دیدار با مداحان اهل بیت پرداخت و نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز پنجشنبه در دیدار جمعی از بانوان،شاعران و ذاکران اهل بیت(ع) ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه(س)مطالب بسیار مهمی را در خصوص مذاکرات هسته‌ای و همچنین تحولات یمن بیان کردند.ایشان در خصوص مذاکرات و توافق سوئیس فرمودند: آنچه که تاکنون اتفاق افتاده نه اصل توافق، نه مذاکره منتهی به توافق و نه محتوای توافق را تضمین نمی کند و حتی این موضوع را هم تضمین نمی کند که این مذاکرات به توافق منتهی شود،ایشان خاطر نشان کردند: با اینکه به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم اما از این مذاکرات موردی با تمام وجود حمایت کردم و اکنون نیز حمایت می کنم.البته پرواضح است این حمایت رهبر انقلاب اسلامی در طول مذاکرات ایران و 1+5 وجود داشته است و ایشان در بخش دیگری از سخنان مهم خود فرمودند: من نسبت به مذاکرات بی تفاوت نیستم اما تا بحال در جزییات مذاکرات دخالت نکرده ام و از این پس هم دخالت نخواهم کرد.ایشان تاکید کردند: بنده به مجریان مذاکرات هسته ای اعتماد دارم و تاکنون تردیدی نسبت به آنها نداشته ام و ان شاءالله که در آینده هم، اینچنین باشد . حضرت آیت الله خامنه ای استفاده از نظرات مخالفان در بحث هسته ای را برای ایجاد همدلی امت و ملت خواستار شدند و پیشنهاد کردند مسئولان که افراد صادق و علاقه‌مند به منابع ملی هستند باید منتقدین شاخص مذاکرات را دعوت کنند و با آنان صحبت کنند،اگر در مطالب آنها نکته‌ای بود،از آن برای پیشبرد بهتر مذاکرات استفاده کنند و اگر نکته‌ای هم نبود آنان را قانع کنند.لغو کامل تحریم‌ها پس از توافق مسئله ای بود که رهبر انقلاب اسلامی در خصوص آن اظهار کردند: تحریمها باید در همان روز توافق به طور کامل لغو شوند.ایشان در ادامه فرمودند: اگر قرار باشد لغو تحریمها به یک فرآیند جدید مرتبط شود، اساس مذاکرات بی‌معنا خواهد بود، زیرا هدف از مذاکرات برداشته شدن تحریمهاست.موضوع دیگری که رهبر انقلاب اسلامی در روز پنجشنبه به آن اشاره کردند بحث یمن و تجاوز سعودی ها به این کشور مسلمان بود ایشان با صراحت فرمودند: یقیناً سعودیها در این مسئله خسارت و ضرر خواهند کرد و به هیچ وجه پیروز نخواهند شد.رهبر معظم انقلاب، ملت یمن را ملتی کهن و با سابقه دیرین که ظرفیت و توانایی تعیین دولت خود را دارند خواندند.و مجداد تاکید کردند:لازم است دولت سعودی هر چه زودتر از این جنایت های فاجعه بار، دست بردارد.سخنان مهم رهبر انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور بازتاب های فراوانی داشت و بسیاری از مقامات بلند پایه جهان در این خصوص اظهار نظر کرده‌اند.هر چند در بسیاری از رسانه‌های خارجی با تحلیل و گزارش بخشی از فرمایشات، انحرافات متعددی صورت داده اند ولی آنچه بیش از همه در لابه‌لای مطالب و تحلیل ها وجود دارد مواضع صریح و قاطع حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص مذاکرات ایران و 1+5 و تجاوز نظامی عربستان همراه با 10 کشور به یمن است که قطعا در روزهای آینده منشا تحولات تازه ای در سطح منطقه و جهان خواهد بود.

*****

روزنامه اصفهان امروز نیز در سایت خود در بازنشر خبری از واحد مرکزی خبر درباره افزایش تعداد گردشگران خارجی در اصفهان نوشت: تعداد گردشگران خارجی به استان اصفهان بیش از 65 درصد افزایش یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنـایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پارسال بیش از 180 هزار گردشگر خارجی در استان اقامت داشته اند که این رقم در مقایسه با سال 92 ، 65 درصد افزایش داشته است.

الهیاری گفت : این گردشگران از بیش از 50 کشور جهان همچون آلمان ترکیه ،لبنان ، عراق ،هند ،پاکستان ، فرانسه ، پرتغال ، روسیه ، مالزی ،مجارستان ،ارمنستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به استان اصفهان سفر کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال 92، 110 هزار گردشگر خارجی در استان اصفهان اقامت کرده اند افزود: در بین آثار تاریخی ، میدان امام (ره) ، مسجد جامع اصفهان ، کاخ موزه چهلستون و باغ فین کاشان بیشتر مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.

آقای الهیاری گسترش مناسبات منطقه ای و روابط دیپلماتیک با دیگر کشورها ، وجود جاذبه های تاریخی فراوان ، امنیت مناسب در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه و ارزانی هزینه های سفر در مقایسه با سایر کشورها را از جمله علل افزایش ورود گردشگران به استان اصفهان اعلام کرد.

وی درصد اشغال تخت در هتل ها و مهمانپذیرهای استان در سال 93 را بیش از 90 درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 100 درصد افزایش یافته است.

در سال گذشته بیش از 5 میلیون گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و گردشگری اصفهان بازدید کرده اند.

شهر اصفهان با شهر تاریخی جهان خواهر خوانده است .

*****


روزنامه اصفهان زیبا در گفت و گو با سرپرست گروه موسیقی نغمه اصفهان از اجرای نغمه های اصفهان برای مردم لهستان نوشت: گروه موسیقی نغمه اصفهان به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در لهستان، از 15 تا 20 آوریل در شهرهای مختلف لهستان ازجمله ورشو و چند مرکز باستانی فرهنگی این کشور به منظور معرفی بخشی از جاذبه های فرهنگی و هنری و گردشگری ایران عزیز به اجرای برنامه می پردازند.گروه نغمه اصفهان که سال گذشته مقام اول، مدال طلا و چهار دیپلم افتخار و تندیس زرین چهارمین فستیوال موسیقی فولکلور جهانی 2014در بلغارستان را کسب کرده بود، این روزها برای برگزاری چند کنسرت در شهرهای مختلف لهستان عازم این کشور است. مسعود اهتمام (نوازنده سنتور و سرپرست گروه)، فریبرز علاقه بند (نوازنده تار و رباب)، بهنام قاضی (نوازنده کمانچه)، ابراهیم بابایی (نوازنده دف)، محمدرضا همدمی (خواننده) به همراه احمدرضا رضایی (مدیر برنامه) اعضای گروه نغمه اصفهان را تشکیل میدهند. مسعود اهتمام درباره این اجراها، در گفت و گو با اصفهان زیبا اعلام کرد: «ما به مناسبت هفته فرهنگ و گردشگری در چهار مرکز فرهنگی لهستان برنامه موسیقی خواهیم داشت که عبارتند از: اجرای کنسرت در نمایشگاه گردشگری لهستان، اجرا در برنامه فرهنگی معرفی ایران به عنوان مقصد گردشگری برای مردم لهستان، اجرا درخانه فرهنگ قدیم شهر قدیم ورشو و اجرا در شب فرهنگی ایرانیان مقیم لهستان».به گفته اهتمام، گروه موسیقی نغمه اصفهان سابقه 21 ساله فعالیت در زمینه موسیقی سنتی را در کارنامه کاری اش دارد و در این مدت اجرای کنسرت های مختلف بین المللی در امارات متحده عربی، قطر، ترکیه، آفریقای جنوبی، مراکش و حضور در فستیوال های سوئد، ترکمنستان، ازبکستان و ارمنستان را تجربه کرده است. اجرای موسیقی های محلی لری، کردی، آذری، گیلکی و مازندرانی هم از جمله این فعالیت هاست. اهتمام در پاسخ به این پرسش که برای اجراهای موسیقایی در کشور ورشو چه قطعاتی را انتخاب کرده اند، توضیح داد: «قطعاتی را در نظر گرفتیم که معرف ایران و سابقه موسیقی این کشور هستند. اجرای سرودهای ملی وطنی و معرفی واجرای آثار فاخرموسیقی اصفهان هم در برنامه اجراهای ما خواهند بود.»همچنین به گفته نصری، مدیر مجموعه فرهنگی تفریحی صفه وابسته به شهرداری اصفهان، گروه نغمه اصفهان پنجشنبه 20 فروردین ماه ساعت 21:30 به مناسبت بزرگداشت روز مادر، در پارک جنگلی صفه، یک اجرای موسیقی خواهند داشت که این برنامه در خلال جشنی در فضای باز اجرا میشود و ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است. این آخرین اجرای عموم گروه نغمه اصفهان قبل از سفر به لهستان خواهد بود.

عناوین دیگر روزنامه های اصفهان به شرح زیر است:


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار