رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مانور مدیریت سیلاب پایتخت گفت: سیل مخاطره دوم تهرانی هاست.
کد خبر: ۲۰۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 09 April 2016
احمد صادقی گفت: زمان مقابله و ساعت های طلایی و اولیه وقوع حادثه صرفاً باید به اجرای تصمیمات از قبل اتخاذ شده پرداخت.وی تأکید کرد: براساس تجارب جهانی مدیریت بحران باید تحت یک فرماندهی واحد و با برنامه ریزی و تدوین سناریوی حوادث از قبل اعمال شود و در قالب دستورالعمل و شیوه نامه های اجرایی امکان تحقق سریع ترین واکنش فراهم شود.وی به ظرفیت تفاهمنامه مشترک منعقد شده میان شهرداری تهران، وزارت نیرو و شورای اسلامی شهر تهران در سال 87 اشاره کرد و گفت: مفاد این تفاهمنامه مبنی بر کاهش خطرپذیری و پیشگیری است و در حال حاضر عملیاتی شدن آن در دستور کار کارگروه سیل و شریان های حیاتی شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران قرار دارد.

وی به ضرورت تهیه و تدوین نقشه خطرپذیری سیلاب شهر تهران اشاره کرد و گفت: پهنه بندی خطر سیلاب و ایجاد سامانه هشدار سریع سیلاب براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار قرار دارد.

در این مانور همچنین از سوی احمد نسب دبیر این کارگروه اعلام شد که تهران برای تأمین آب شرب در زمان زلزله نیاز به ایجاد 400 مخزن کلرزنی دارد که باید امکان اجرای این طرح فراهم شود.

سید حسین هاشمی استاندار تهران نیز در این مانور بر هم افزایی و هماهنگی سازمان های خدمات شهری پایتخت و اجرای مانورهای آمادگی تأکید کرد و طرح های اجرایی در تهران را الگویی برای سایر شهرها خواند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار