مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه معتقد است، تاکنون کمتر از پنج درصد بافت فرسوده کرمانشاه نوسازی شده است.
کد خبر: ۲۰۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 09 April 2016
مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه معتقد است، تاکنون کمتر از پنج درصد بافت فرسوده کرمانشاه نوسازی شده است.

علیرضا وزیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با اشاره به وضعیت بافت فرسوده شهر کرمانشاه، از وجود 1228 هکتار بافت فرسوده در این کلانشهر خبر داد.

وی افزود: عمده بافت فرسوده شهر کرمانشاه در محدوده مرکزی شهر خصوصا از میدان آزادی تا میدان انقلاب(شهرداری سابق) واقع شده و در بخش‌های دیگری از جمله محدوده پمپ گازوییل، وکیل آقا، سرچشمه، جوانشیر و ... هم بافت فرسوده داریم.

این مسئول در خصوص دلایل روند کند نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه تصریح کرد: قرار بود دولت سالانه هزار میلیارد تومان برای نوسازی بافت فرسوده در کل کشور اختصاص دهد، اما متاسفانه این امر محقق نشد و شاید بتوان گفت طی سال‌های اخیر فقط 20 میلیارد تومان از سوی دولت به نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه داده شده است.

وزیری خاطرنشان کرد: اما شهرداری و سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه در این مدت با تمام توان پای کار بوده و رقم زیادی در بافت فرسوده هزینه کرده است و فقط منتظر اعتبارات دولتی نمانده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در همه شهرها بخشی از بافت فرسوده در اختیار سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: این سهم در کلانشهر کرمانشاه 37 هکتار است.

مدیرعامل بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه یادآوری کرد: این مساحت شامل میدان آزادی تا میدان انقلاب به عمق 50 متر و همچنین بلوک حدادعادل است. البته تقاضای ما این است که مساحت در اختیار سازمان از 37 هکتار به 100 هکتار افزایش یابد و مرحله به مرحله کار را پیش ببریم و پس از اتمام این مساحت بخش دیگری را در اختیار بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای نوسازی بافت فرسوده در این محدوده 56 پروژه تعریف شده است، عنوان کرد: از این تعداد تاکنون 30 پروژه عمدتا در قالب مجتمع‌های تجاری یا از سوی بخش خصوصی و یا با همکاری سازمان بهسازی بافت فرسوده و مشارکت بخش خصوصی آغاز به کار شده و حدود 20 پروژه از این تعداد به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته این مسئول مجتمع‌های تجاری پارسیان، گل، پارکینگ طبقاتی معاون الملک و ... از جمله مجتمع‌هایی هستند که کار آنها به اتمام رسیده است.

وزیری بیان کرد: مجتمع‌های دیگری هم آغاز به کار شده که نمونه آن یک مجتع تجاری و پارکینگ طبقاتی همراه آن در میدان انقلاب است که  بخش خصوصی آن را اجرا می کند.

وی در ادامه در خصوص نوسازی بافت فرسوده در مناطق مسکونی نیز گفت: در این بخش هم یکی از برنامه‌های ما ایجاد دفاتر نوسازی و خدمات مشاوره‌ای یا همان دفاتر تسهیل‌گری است که در برخی از شهرها ایجاد شده و نتیجه خوبی داشته است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد این دفاتر در بخش کارهای اولیه، مراحل اداری و فراخوان است، عنوان کرد: برای مرحله اول دو یا سه دفتر را در نظر گرفتیم و اگر جواب بگیریم تعداد آنها را بیشتر می‌کنیم.

به گفته وزیری، یکی از اهداف این دفاتر ترغیب مردم و همچنین ارائه مشاوره هم در بخش مسکونی و هم تجاری و اقتصادی است.

مدیرعامل بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه میزان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را 30 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس پیگیری مسئولین مقرر شده این رقم در کل کشور افزایش یابد.

وزیری در خصوص برنامه‌های سازمان برای سال جاری نیز افزود: پیگیر اجرای 56 پروژه بافت فرسوده خصوصا با ترغیب سرمایه‌گذاران و پای کار آوردن بخش خصوصی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار