کد خبر: ۲۰۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ 08 April 2016

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: اصلاح سیاست های بانکی فعلی از جمله میزان سود سپرده ها، سبب رونق سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری می شود.

امیرحسام عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد، اظهار کرد: یکی از حوزه های بسیار وسیع و موثر در اقتصاد کلانشهر کرج صنعت مسکن است، با توجه به رکودی که طی سال های اخیر بر این حوزه حاکم بود و حساسیت صنعت مسکن به لحاظ سهم اساسی که در اقتصاد شهر ایفا می کند، مجموعه مدیریت شهری کرج بر آن شد تا یکسری سیاست های تشویقی برای پویایی این صنعت در نظر گیرد.

وی ادامه داد: از آنجا که شغل های مرتبط با صنعت مسکن از کارگر ساده گرفته تا تامین کنندگان مصالح، خریداران، فروشندگان، سازندگان و غیره گستره وسیعی را شامل می شود لذا رکود این حوزه به تبع منجر به رکود درآمدی اقشار مذکور شده و در نهایت کاهش تقاضا و انتقال رکود به بازار اقتصادی شهر را در پی خواهد داشت.

وقتی بانک ها رقیب اقتصاد کشور می شوند

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: متاسفانه بانک ها و موسسات اعتباری با توجه به سودهای بالایی که به سپرده های می پردازند، رقبای بسیار جدی اقتصاد ما هستند زیرا با این سودها تمایل مردم برای گردش سرمایه در چرخه اقتصادی که ریسک بالایی نیز دارد، کاهش می یابد از این رو زمانی که سیاست های مدیریت شهری بهتر از سیاست های بانکی باشد مردم برای سرمایه گذاری ترغیب می شوند.

وی با ذکر این نکته که افزایش اعتبارات مالی شهرداری منجر به اقدامات عمرانی بیشتر در سطح خواهد شد، افزود: به همین دلیل نیز شورای اسلامی شهر و شهرداری تصمیم گرفت برای افرادی که مبلغ جرائم، عوارض، مجوزها و غیره را به صورت نقد پرداخت کنند ۲۳ درصد تخفیف اعمال کند، افرادی هم که توانایی پرداخت نقدی دارند طی توافقنامه شهرداری به بانک شهر معرفی شده و مبلغ آنها بدون سود از سوی بانک مذکور تامین می شود، جلوگیری از افزایش نرخ عوارض طی سال گذشته و جاری از دیگر سیاست های تشویقی محسوب می شود.

پراکندگی ناموزون نرخ مسکن در نقاط مختلف کرج

عباسی عنوان کرد: طبق ذهنیتی که از دیرباز در مردم وجود دارد، مسکن یکی از سرمایه گذاری های امن در کشور محسوب می شود لذا پیش بینی این است که طی سال ۹۵ به ویژه در نیمه دوم سال شاهد رشد صنعت مسکن باشیم البته اگر تحت تاثیر اتفاقات سیاسی و اقتصادی کلان قرار نگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پیش بینی وضعیت قیمت مسکن اظهار کرد: در حال حاضر تفاوت قیمت ها در مناطق مختلف شهر بسیار زیاد و پراکنده است اما پیش بینی می شود با رونق این صنعت، قیمت ها رو به بالا تثبیت شود، البته ممکن است این موضوع با عدم مدیریت صحیح مقداری تورم زا نیز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار