واقعیت امر این است که احصاء نکات ضعف ورسیدگی به مسائل ومشکلات حوزه اربعین در ابعاد مختلف آن وموکول نمودن آن به تصمیم گیری های تشکیل ستاد اربعین تنها در روزهای پایانی منتهی به اربعین، یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی مسئولین استانی وکشوری قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۰۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 07 April 2016

استان ایلام در اربعین سال گذشته دومین تجربه میزبانی از خیل عظیم زائرین اربعین حسینی را پشت سرگذاشت،مردم ،مسئولین واعضای ستاد اربعین در سراسر استان با بکارگیری حداکثر ظرفیت وتوان خود حقیقت میزبانی را در معرض دید همگان قرار دادند

به گزارش تابناک ایلام،ورود میلیونی زائرین اربعین حسینی در دوسال متوالی به استان کوچک ایلام که بعنوان امن ترین ونزدیک ترین مسیر برای حضور در کنگره بزرگ اربعین شناخته شده است دستاوردهای بزرگی برای این استان به همراه داشته است.

شناخت نکات ضعف وهویدا شدن زیرساختهای ضعیف وشکننده این استان نظیر راههای ارتباطی وترافیک حضور مسئولین ارشد استان صرفنظراز ارزشهای مادی ومعنوی که این حضور میلیونی برای استان کم رونق ایلام به همراه دارد ، یکی از مهمترین دستاوردهایی است که قدرت مانور مسئولین استانی برای جلب نظر مسئولین ارشد کشوری برای پوشش نکات ضعف وتقویت وبهبود زیرساختهای این استان افزایش داده است.

اما واقعیت امر این است که احصاء به نکات ضعف  ورسیدگی به مسائل ومشکلات حوزه اربعین در ابعاد مختلف آن وموکول نمودن آن به تصمیم گیری های تشکیل ستاد اربعین تنها در روزهای پایانی منتهی به اربعین، یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی  مسئولین استانی وکشوری قرار بگیرد.

مشکلات پرتعداد این استان برای ساماندهی وسازماندهی پذیرایی وهدایت زائرین اربعین حسینی موضوعی کوچک وکم اهمیت نیست که از مورد غفلت واقع شود بلکه بایستی از همین روزهای ابتدایی سال ،موضوع فعال نمودن فعالیتهای عمرانی ،رفاهی وفرهنگی دردستور کارجدی دست اندرکاران این حوزه قرار بگیرد موضوعی که فرمانده انتظامی استان ایلام به خوبی به آن اشاره نموده اند

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه تغییرات مثبتی در روند تردد زائران عتبات عالیات در مرز مهران صورت گرفته است گفت: باید به گونه ای عمل شود که اجرای برنامه های اربعین به روزهای پایانی موکول نشود.

سردار " علی دولتی" در نشست تعاملی با شهرداری و اعضاء شورای شهر مهران اظهار داشت: مرز بین المللی مهران امن ترین مرز برای تردد زائران عتبات عالیات است و ما باید این لطف خداوند و معصومین را قدر بدانیم .

وی با اشاره به اینکه سالانه تغییرات خوبی در روند تردد زائران صورت می پذیرد گفت: بایستی با احصاء نقاظ ضعف خود از ابتدای هرسال برنامه های بهتر و دقیق تری برای تسهیل تردد زائران داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان ایلام شهرداری را یکی از مهمترین سازمان های خدمات رسان به زائران حسینی در اربعین دانست و گفت: تعامل های نیروی انتظامی با شهرداری موجب همکاری در راستای یک هدف همسو خواهد شد.

وی برنامه ریزی و انجام نشست های هماهنگی را برای تسهیل در تردد زائران الزامی خواند و گفت: نباید تمام اقدامات را در مرزهای پایانی و منتهی به اربعین انجام دهیم.

"مصدق طاهری " شهردار مهران نیز از برگزاری جلسات تعاملی ما بین دوسازمان در جهت همکاری برای ارائه خدمات مطلوب تر استقبال و اظهار داشت:ما نیز خدمت به زائران اباعبدالله(ع) را یک افتخار برای خود میدانیم و آماده ایم تا با همکاری همه سازمانها موانع و مشکلات پیش روی زائران را برداشته و بهترین خدمات را برای تسهیل در تردد آنان داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار