معاون فرماندار چالوس
معاون فرماندار چالوس گفت:پیشگیری از آسیب های طلاق جدی گرفته شود.
کد خبر: ۲۰۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 07 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، حمید محمدی فیروز در جلسهشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان چالوس كه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با تاكید بر اینكه درسال اقتصاد بحث اعتیاد باید به صورتجدی پرداخته شود اظهار كرد: سه برنامه در استان برنامه ریزی شده که مازندران در زمره ۵ استان پایلوت کشور در این طرح ها در نظرگرفته شد.

وی با بیان اینكه اعتیاد زیربنای تمام مشکلات جامعه است ابراز كرد: اعتیاداز نطر جسمی، روحی روانیاثرات منفی زیادی دارد وموجب سستی بنیان خانواده نیز خواهد شدکه باید اولویت نخست جامعه و شورای ستاد، مبارزه بامواد مخدر باشد.

معاون فرمانداری چالوساز اعتیاد به عنوان یكی از عواملطلاق یاد كرد و گفت: یكی ازاولویت های اصلیاستانداری طلاق استكهبابلسر و فریدونکنار به عنوان پایلوت استان قرار گرفته و این موضوع باید با جدیت و استفاده از طرفیت دستگاه های مرتبط دیده شود.

محمدی فیروز افزود: کارگاه های راز خوشبختی و سبک زندگی در فرمانداری دیده شد و دستگاه های متولی باید در این زمینههمکاری داشته باشند.

وی با اشاره به جلسات هفتگی با استفاده از دستگاه های فرهنگی تصریح كرد:در مورد اعتیاد انتطار این استمسئولان کمیته های ۵ گانه اقدامات ۹۴ را ارائه دهند، همچنین از کمپهای سطح شهرستان ماهانه از سوی دستگاه‌های نطارتی بازدید به عمل آمدهتا نسبت به قبل برنامه ریزی بهتری صورت گیرد تا منجر به نتیجه شود.

معاون فرماندار چالوس تاكید كرد: باید نقاط ضعف و قوت شناسایی شودو فرصت‌ها و تهدیدها را شناخت تا بخشی از این معضل که به عنوان آسیب موضوعات مختلف را تحت الشعاع قرار داده است برطرف شود.

محمدی فیروزبا تاكید بر اینكه هدف اصلی باید پیشگیری باشد خاطر نشان كرد: در خصوص مبارزه با اعتیاد باید کارگاه‌های آموزشی بیشتر دیده شود و همچنیننقاط آسیب پذیر رابشناسیم و از ظرفیت آموزش و پرورش نیز برای آموزش استفاده کنیم.

وی با بیان اینكه در حوزه مقابله باید دستگاه قضا توجه کند یادآور شد: اصل پیشگیری،مسایل فرهنگی و به دنبال آن مسایل درمان است همچنین توجه به دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته و بهزیستی در خصوص پیشگیری را جدی تر دیده شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس نیز در این جلسه اظهار كرد: آموزش خانواده ها با حضور کارشناسان مجرب در حوزه های دادستانی، آموزش و پرورش، اداره بهزیستی و دانشگاه‌ها باید صورت گیرد.

حجت‌الاسلام علی اصغر مختاری کلارستاقی‌نژاد با بیان اینكهاعتیاد بهکراک و هروئین و ....قابل دیدن است گفت:امروز اعتیاد فضای گسترده ای یافته و از نظر نرم افزاری شاهد اعتیاد هستیم در تمام جاسات وجود دارد که باید در این زمینه اموزش داده شود.

وی تصریح كرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه رمضان قرار داریمحضور علما می‌تواند موثر باشد اما در کنار آموزش به صورت سمعی، آموزش تصویریتاثیرگذاریبیشتر خواهد داشت.

رییس اداره فرهنگو ارشاد اسلامی چالوس با تاكید بر تقویت ستاد مبارزه با مواد و حمایت از آن ابراز كرد: طی سال‌های اخیر در حوزه طلاق به صورت کارشناسی كار نشده است و جدی گرفته نشده و به همین دلیل آمار طلاق بالا است، در زمان طلاق علت ها راشناسایی کنند تا موضوعات اصلی برای جامعه آشکار شود.

مختاری گفت: جراید بومی در شهرستان به صورت هفتگی یا ماهانه گزارش ها و مقالاتی را ارائه دهند تا بهستاد مبارزه با مواد مخدر در جهتپیشبرد اهداف کمک کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار