کد خبر: ۲۰۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 06 April 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج اعلام کرد: یک فروشنده پرنده در حرکتی ستودنی و ارزشمند 10 قطعه پرنده مرغ مینا را دریکی پارک های این کلانشهر آزاد کرد.

حمیدرضا لشگری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد با هدف حفظ گونه های حمایت شده، 10 قطعه مرغ مینای خود را که به صورت غیرمجاز نگهداری می کرد، در یکی از پارک های کرج رها سازی کرد.

وی اظهار داشت: مرغ مینا از پرندگانی است که بیشتر تمایل به زیست در محیط های شهری دارد و امیدواریم با رهاسازی آنها در این پارک شاهد افزایش این گونه پرنده در استان البرز باشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج بر لزوم حمایت از گونه های مختلف جانوری و همچنین برخورد قاطعانه محیط زیست با متخلفان تاکید کرد و گفت: بسیاری از پرونده های تخلفات زیست محیطی در صورت همکاری دو جانبه از سوی فرد یا افراد متخلف و اداره حفاظت محیط زیست به صورت تعاملی قابل حل خواهد بود تا برای هر تخلفی نیاز به ارجاع به دستگاه قضایی و تشکیل پرونده نداشته باشیم.

وی بیان داشت: خوشبختانه سطح آگاهی مردم در ارتباط با مسائل محیط زیست نسبت به گذشته ارتقاء یافته و ما شاهد همکاری شهروندان با اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز هستیم؛ هرچند تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله وجود دارد اما امید داریم با اقدامات آموزشی و تشویقی، مردم را به این سطح از آگاهی نزدیک نماییم که محیط زیست از آن همه است و در زندگی همه ما نقش اساسی دارد.

لشگری در پایان از افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به نگهداری حیوانات می کنند، خواست نسبت به آزاد سازی آنها اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار