معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از انسداد 848 حلقه چاه غیرمجاز در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: بنا داریم در سال 95 این تعداد را به هزار حلقه برسانیم.
کد خبر: ۲۰۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 05 April 2016
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از انسداد 848 حلقه چاه غیرمجاز در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: بنا داریم در سال 95 این تعداد را به هزار حلقه برسانیم.

محمودرضا شهلایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: سال گذشته 848 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شد که با پر شدن آنها حدود 20 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شد.

وی با بیان اینکه بیشتر این چاه‌ها در شهرستان کرمانشاه بوده، عنوان کرد: از این تعداد 650 حلقه چاه در شهرستان کرمانشاه و مابقی در سایر شهرستان‌های استان بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برخورد با چاه‌های غیرمجاز امسال هم با جدیت دنبال می‌شود، یادآوری کرد: پیش‌بینی ما این است که در سال 95 حدود هزار حلقه چاه را مسدود کنیم.

به گفته این مسئول، اولویت اصلی برخورد با چاه‌های غیرمجاز نیز دشت‌های ممنوعه، چاه‌های واقع در حریم منابع آبی و خصوصا چاه‌های واقع شده در حریم سراب‌ها است.

شهلایی سراب نیلوفر را از مهمترین این سراب‌ها دانست که اکنون تا شعاع حدود هفت کیلومتری با چاه‌های غیرمجاز حاشیه آن برخورد می‌شود.

وی در ادامه اشاره‌ای به تعداد کل چاه‌های مجاز و غیرمجاز استان داشت و اظهار کرد: اکنون در استان حدود 12 هزار حلقه چاه مجاز داریم که حدود 10 هزار حلقه آن در بخش کشاورزی و حدود دو هزار حلقه در بخش صنعتی است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تعداد چاه‌های غیرمجاز استان را نیز حدود 3500 حلقه اعلام کرد.

شهلایی با بیان اینکه هوشمند سازی کنتور چاه‌های آب همچنان در دستور کار است، تصریح کرد: از ابتدای این طرح تا کنون 1200 حلقه چاه در استان مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار