یک کارشناس روانشناسی:
یک کارشناس روانشناسی با اشاره به اینکه مرد با به وجود آوردن امنیت روانی، رفاه و اعتماد در محیط خانه سبب می‌شود تا بنیان خانواده مستحکم شود، گفت: این عوامل زمینه‌ساز آرامش در خانواده است و باعث می‌شود تا انگیزه‌های مثبت و میل به زندگی در زنان افزایش یابد.
کد خبر: ۲۰۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 04 April 2016
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، علی بابایی کارشناس روانشناسی در همایش گرامیداشت روز زن که پیش از ظهر امروز با حضور فروغ‌السادات بنی‌هاشم، مشاور وزير جهاد کشاورزی در امور زنان برگزار شد، با اشاره به اینکه لحظه‌به‌لحظه‌ی زندگی حضرت زهرا(س) تربیت اعتقادی و سیاسی است، اظهار کرد: حضرت علی(ع) با اینکه مرد جنگ بوده و از روحیه‌ای قدرتمند برخوردار بوده‌اند، در حریم شخصی خود بسیار مهربان و نرم‌خو بودند و با تمامی اعضای خانواده بامحبت رفتار می‌کردند.

وی افزود: امروزه برخی از مردان، به سبب عدم کسب مهارت‌های لازم برای زندگی مشترک، سعی دارند تا با تحکم و افعال امری، زنان را مطیع خود کنند اما این در حالی است که این رفتارها از عوامل بازدارنده هستند و انگیزه زنان را برای ایجاد زندگی موفق از بین می‌برد.

بابایی تصریح کرد: به عقیده روانشناسان وجود رسانه‌های مجازی، زندگی امروزه‌ی ما را بی‌روح و بی‌احساس کرده است به همین سبب لازم است برای تغییر این وضعیت، اصلاح و تغییر را از خود آغاز کنیم.

این کارشناس روانشناسی اضافه کرد: مرد نباید امری خارج از توان یک زن را انتظار داشته باشد چراکه زنان همچون کریستال شکننده هستند و باید به احساسات آنان احترام گذاشته شود.

وی با بیان اینکه پل ارتباطی یک زن و مرد تهدید، ترس و تحریم نیست، یادآور شد: زمانی یک مرد در زندگی خود موفق می‌شود که از مسیر احساسات و عاطفه وارد شود چراکه بی‌توجهی مردها سبب بی‌انگیزگی در زنان خواهد شد.

مریم بیدخام، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین در همایش گرامیداشت روز زن که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه شخصیت حضرت فاطمه(س) در تمامی ابعاد مثال‌زدنی است، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) الگویی بی‌بدیل در تمام عالم هستند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در بُعد مادری، بهترین فرزندان را تربیت می‌کنند و در زمینه‌ی فرزندی به‌قدری رابطه‌ی محبت و احترام با پدر خود داشتند که به ام‌ابیها شهره می‌شوند و همچنین بهترین زن عالم بودند و هنوز تاریخ هیچ‌کس را مثل ایشان ندیده است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) نقش ویژه‌ای در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی داشته‌اند و زمانی که احساس کردند حقشان در ماجرای فدک ضایع می‌شود به مسجد رفته و خطبه خواندند.

بیدخام در پایان گفت: زنان جامعه باید با الگو گرفتن از ایشان هم در عرصه‌ی تحکیم بنیان خانواده مؤثر باشند و هم نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه بی‌تفاوت نباشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار