رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان همدان از کشف و معدوم‎سازی 34 هزار و 792 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 05 April 2016

رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان همدان از کشف و معدومسازی 34 هزار و 792 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی در همدان خبر داد.

به گزارش فارس،حسینعلی نوروزی به اقدامات انجام شده در طرح «سلامت نوروزی» در همدان اشاره کرد و افزود: طرح سلامت نوروزی همزمان با برنامه کشوری به مدت 45 روز از ابتدای اسفندماه سال گذشته با انجام مانور استانی، همراه با رژه خیابانی عوامل اجرایی در سطح استان آغاز شد و تا به امروز ادامه داشت.

وی گفت: حفظ و تأمین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی از طریق اعمال نظارت‌های مستمر بهداشتی و کنترل عوامل محیطی تأثیرگذار بر سلامت از اهداف اجرای طرح بود.

رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان همدان ادامه داد: در این طرح بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس استان و کنترل عوامل محیطی توسط بازرسان بهداشت محیط استان و شهرستان‌ها با تشکیل تیم‌های بازرسی از ساعت 8 تا 24 در دستور کار قرار گرفت.

وی از فعالیت 22 اکیپ بازرسی فعال در طول اجرای طرح خبر داد و افزود: تعداد پرسنل فعال اکیپ بازرسی در هر روز نیز 70 نفر بودند.

نوروزی به 11 هزار و 870 نفرساعت حجم کاری انجام شده در این طرح اشاره کرد و گفت: در طول اجرای طرح 2 هزار استیکر پخش و 25 بنر اطلاع‌رسانی سامانه بهداشت 190 در مبادی ورودی استان نصب شد.

وی تعداد بازدید‌های بهداشتی از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی را 16 هزار و 316 مورد دانست و افزود: در این مدت 354 مرکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی به دادگاه معرفی شدند.

این مسئول از تعطیلی 76 مرکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی در طول اجرای این طرح خبر داد و گفت: 2 هزار و 300 کارت سلامت در این ایام برای کارکنان مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی صادر شد.

وی با اشاره به 3 هزار و 781 مورد بازدید بهداشتی از اماکن عمومی حساس، افزود: طی این مدت 87 مکان عمومی متخلف به دادگاه معرفی شد.

نوروزی از تعطیلی پنج مکان عمومی در این مدت خبر داد و گفت: 523 مورد کارت سلامت نیز برای کارکنان اماکن عمومی صادر شد.

وی با اشاره به 104 مکان پذیرایی بین‌راهی زیر پوشش طرح، خاطر نشان کرد: 368 بازدید از اماکن پذیرایی بین‌راهی در طول اجرای طرح انجام شد.

رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان همدان از معرفی 27 مکان پذیرایی بین‌راهی به دادگاه خبر داد و افزود: چهار مکان پذیرایی بین راهی در این مدت تعطیل شدند.

وی با اشاره به صدور 97 کارت سلامت برای کارکنان اماکن بین‌راهی، گفت: 295 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی انجام شد.

نوروزی با بیان اینکه تعداد موارد مطلوب نمونه‌های مواد غذایی سنتی 11 مورد بود، افزود: 130 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی صنعتی نیز در این ایام انجام شد.

وی از کشف و معدومسازی 34 هزار و 792 کیلوگرم مواد غذایی فاسد خبر داد و گفت: 274 مورد برخورد با دستفروشان دورهگرد مواد غذایی را در طول اجرای طرح داشتیم.

رئیس گروه مهندسی محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به معدوم‌سازی 3 هزار قلیان در طول اجرای طرح، افزود:‌ تعداد موارد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی 871 مورد بوده است.

وی تعداد نمونه‌برداری میکروبی آب استخرها را 55 مورد دانست و افزود: تعداد موارد مطلوب نمونه‌های میکروبی آب استخرها نیز 46 مورد گزارش شده است.

نوروزی از 10 هزار و 532 مورد کلرسنجی شبکه‌های آب آشامیدنی در این طرح خبر داد و افزود: 296 مورد نیز کلرسنجی آب استخرها انجام شد.

وی تعداد موارد مطلوب کلرسنجی آب استخرها را 278 مورد دانست و افزود: در طول اجرای طرح دو مورد گزارش خبری و آموزشی از طرح نوروزی در صدا و سیمای استان تهیه و پخش شد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار