کد خبر: ۲۰۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 03 April 2016

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری البرز از رفع تصرف 19 هزار مترمربع از اراضی و عرصه های ملی این استان از دست متصرفان از ابتدای از ابتدای ایام نوروز تا 14 فروردین ماه خبرداد.

سرهنگ اردشیر جابری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این رفع تصرف های اراضی ملی که در 10 فقره صورت گرفت، در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون سازمان جنگل ها و مراتع کشور صورت گرفت.

وی اظهار داشت: همچنین 11 فقره توقف عملیات در عرصه های ملی توسط ماموران یگان حفاظت انجام شده و حتی در عرصه هائی که شک بر ملی بودن یا مستثنیات بودن آن ها وجود داشت، از ادامه روند جلوگیری می شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی ها و پیگیری های انجام شده در صورتیکه عرصه، ملی بود اخطار داده می شد و در صورتیکه جزو مستثنیات بود مجاز به ادامه فعالیت بودند.

جابری گفت: همچنین در این مدت 69 فقره عملیات کنترل دام توسط عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان البرز در اراضی ملی انجام شد که تعداد 22 هزار و 861 راس دام از مراتع استان اخراج شدند.

وی با اشاره به اینکه این دام ها یا زودتر از موعد، سرگردان و یا بدون مجوز وارد مراتع شده بودند، افزود: به همین منظور چهار فقره پرونده در مراجع قضائی برای صاحبان این دام ها تشکیل شده است.

استان البرز 516 هزار و 960 هکتار مساحت دارد که 434 هزار و 133 هکتار وسعت اراضی ملی و دولتی این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار