استاندار اصفهان خبر داد
تابناک: استاندار اصفهان گفت: از 60 میلیون تردد صورت گرفته در کشور، 13 میلیون آن از شریان‌های حیاتی استان اصفهان صورت گرفته و در مجموع 2 میلیون و 800 هزار نفر مسافر به استان اصفهان سفر کردند.
کد خبر: ۲۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 08 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه کمیته‌های 10گانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، اظهار کرد: اصفهان با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی، میراثی و تاریخی و محل‌های دیدنی و نیز قرار گرفتن در مسیر کریدورهای شمال- جنوب و شرق - غرب در ایام نوروز مورد استقبال مسافران نوروزی قرارگرفته است.

وی به کاهش دودرصدی ترددها نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: رقم تردد با احتساب اتوبوس‌های ورودی بیشتر می‌شود و این در حالی است که از 60 میلیون تردد در کشور 13 میلیون آن از شریان‌های حیاتی استان اصفهان صورت گرفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه 2 میلیون و 800 هزار مسافر به استان اصفهان سفر کردند، یادآور شد: 70 درصد این مسافران در شهر اصفهان و بقیه در دیگر شهرستان‌های استان حضور داشته‌اند که جزو اتفاقات خوشایند نوروز امسال بوده است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: 2 میلیون و 200 هزار نفر از این مسافران در شهر اصفهان و شهرستان‌های دیگر اسکان پیدا کرده‌اند که طبق آمار اصفهان، کاشان، نطنز و خور و بیابانک بیشترین پذیرش مهمان نوروزی 94 را به خود اختصاص داده‌اند.

زرگرپور به محل اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد و تصریح کرد: 10 درصد از این اسکان‌ها مربوط به هتل‌ها، 38 درصد اسکان در خانه‌های استیجاری، 33 درصد اسکان در مراکز آموزشی و مدارس بوده است که این آمارها نشان‌دهنده رشد اسکان در خانه‌های استیجاری است.

استاندار اصفهان به کاهش 16 درصدی تصادفات و برابری تعداد فوتی‌های درون‌شهری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و عنوان داشت: این موضوع در حالی است که در سال‌های گذشته استان اصفهان جزء استان‌های اول از نظر تصادفات بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های تصادفات امسال 34 نفر بوده است، افزود: خودروهای با ایمنی کم، سرعت‌بالا و خواب‌آلودگی ازجمله عوامل تصادفات منجر به فوت در استان بوده است.

مدیر ارشد استان به راه‌اندازی چهار نرم‌افزار برای مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: نرم‌افزارهای حمل‌ونقل عمومی، سینا، گزارش‌گیری خدمات و پرتال ستاد و نیز نرم‌افزار مکان‌های دیدنی ازجمله این نرم‌افزارها بوده است که برای نخستین بار در کشور به مسافران ارائه‌ شده و 600 هزار نفر از این نرم‌افزارها استفاده کردند.

وی از اعزام بیش از 12 هزار نفر از مردم استان اصفهان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به سال قبل 12 درصد رشد داشته است.
زرگرپور با اشاره به تقارن هفتهٔ نخست نوروز با ایام سوگواری حضرت زهرا (س)، گفت: برنامه‌های فرهنگی و گردشگری مسافران در این زمینه با رشد 45 درصدی همراه بود.

زرگرپور بیان داشت: در ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از 90 درصد افراد موردسنجش، از آرامش، امنیت، پاکیزگی و مهمان‌نوازی اصفهانی‌ها تشکر و اذعان داشتند که سال‌های بعد نیز به اصفهان سفر خواهند کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت هوای خوب اصفهان و بارش‌های بهاری، اضافه کرد: در هوای
بسیار لطیف بهاری، مسافران از اصفهان و رودخانه زاینده‌رود دیدن کردند.

وی بابیان اینکه نزدیک دو میلیون نفر در نوروز امسال از مراکز دیدنی، جاذبه‌های تاریخی و
گردشگری اصفهان بازدید کردند، یادآور شد: در هرروز بین 250 هزار تا 280 هزار نفر از میدان امام (ره) بازدید کرد.

استاندار اصفهان در ادامه به نقاط ضعف ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نیز اشاره کرد و افزود: برخی از مسافران از خدمات بین‌راهی و قیمت‌ها گله‌مند بودند که باید این ضعف‌ها در سال آینده برطرف شود.

وی ضمن تشکر از صداوسیما و همچنین رسانه‌ها بابت اطلاع‌رسانی و انجام وظایف خود به بهترین نحو در نوروز امسال، تصریح کرد: با خدمات‌رسانی بیش از 25 دستگاه با حدود 50 هزار نیرو در مدت 20 روز، اصفهان درمجموع نمره خوبی در پذیرایی از مسافران نوروزی خواهد گرفت.

زرگر پور در پایان بابیان اینکه امسال تمرکز ورود گردشگران از شهر اصفهان برداشته شد، عنوان کرد: در نوروز امسال مسافران در شهرهای خمینی‌شهر، نجف‌آباد و خور و بیابانک و دیگر شهرستان‌ها نیز اسکان یافتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار