برای کسب مجوز حضور در مسابقات جهانی
مدافع تیم‌های فوتبال امید و بزرگسالان صبای قم در راه کسب مجوز مسابقات جهانی جوانان در بازی‌های نهایی جوانان آسیا به میدان می‌رود.
کد خبر: ۲۰۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 01 April 2016
به گزارش تابناک قم، تنها ملی‌پوش صبای قم در اردوی تیم ملی فوتبال رده سنی جوانان کشورمان نیما داغستانی بازیکن مستعد و آینده‌دار تیم‌های فوتبال امید و بزرگسالان صبا است که در آغاز لیگ پانزدهم فوتبال باشگاه‌های برتر کشور با نظر علی دایی به صبا ملحق شد.

داغستانی از زمانی که تمرینات تیم ملی فوتبال جوانان برای کسب مجوز حضور در مسابقات نهایی جوانان 2016 آسیا آغاز شد تا این تیم کارهای آماده‌سازی خود را انجام بدهد به عنوان بازیکن اصلی این تیم از صبای قم مدنظر کادر فنی تیم ملی بود.

این در حالی است که امیرحسین پیروانی هدایت تیم ملی فوتبال جوانان را بر عهده دارد و از تیم‌های فوتبال امید بزرگسالان صبای قم تنها نیما داغستانی به تیم ملی امید دعوت شده است و در حالی که این بازیکن در تیم بزرگسالان صبا هنوز در لیگ برتر به میدان نرفته اما برای تیم امید صبا در لیگ برتر بازی کرده است.

این در حالی است که تیم ملی فوتبال جوانان با حضور این بازیکنان چند مرحله اردوی آماده‌سازی برگزار کرد تا در بازی‌های مقدماتی جوانان آسیا مهرماه سال گذشته در مشهد مقدس برابر حریفان خود به میدان رفت و حالا مرحله نهایی جوانان آسیا را پیش‌رو دارد.

نیما داغستانی ملی‌پوش صبای قم نیز به واسطه اینکه یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال نوجوانان در دوره قبل رقابت‌های قهرمانی‌ آسیا بوده است، کادر فنی وی را به عنوان یکی از مهره‌های مؤثر تیم ملی فوتبال جوانان انتخاب کرده تا شایستگی‌های خود را در مسابقات جوانان آسیا نیز به نمایش بگذارد.

داغستانی که نخستین فصل حضور خود در تیم فوتبال صبای قم در مسابقات لیگ‌های برتر امید و بزرگسالان فوتبال باشگاه‌های کشور را سپری می‌کند از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار ترکیب اصلی تیم امید صبای قم در فصل 1394 بود و در ترکیب اصلی تیم ملی نیز بازیکن موثری برای این تیم است.

این در حالی است که دیدارهای مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جوانان  زیر 19 سال آسیا در 10 گروه شامل 6 گروه غرب و چهار گروه شرق آسیا برگزار شد و سرانجام 10 تیم برتر گروه‌های مختلف به صورت مستقیم راهی مرحله نهایی شدند، ضمن اینکه پنج تیم برتر دوم گروه‌ها به همراه تیم میزبان یعنی بحرین، دیگر تیم‌های حاضر در مرحله نهایی را تشکیل می‌دهند.

تیم ملی فوتبال جوانان ایران در گروه سوم مرحله مقدماتی این مسابقات میزبان تیم‌های ملی کویت، اردن و نپال بود و این مسابقات مهرماه سال قبل با موافقت AFC به میزبانی ایران در مشهد به انجام رسید و تیم کشورمان با سه پیروزی به عنوان صدرنشین صعود کرد.

ملی‌پوشان جوان کشورمان در حالی آماده مرحله نهایی فوتبال جوانان آسیا می‌شوند که همانند مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در سال 2016 نیز به کشور بحرین سپرده شده است و درخواست ایران برای میزبانی این رقابت‌ها پذیرفته نشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار