تابناک: مردم فردا در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع، در هر ساعت از شبانه روز با شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
کد خبر: ۲۰۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۹ 01 April 2016
تابناک: مردم فردا در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع، در هر ساعت از شبانه روز با شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش تابناک گیلان، فردا 13فروردین روز طبیعت است ، روزی که مردم روح و جانشان را با طبیعت آرامش می دهند، اما طبیعت فردا نگران از آتش های است که برافروخته می شود و با سهل انگاری خاموش نمی شود ،طبیعت فردا نگران جوانی کردن عده ای از نوجوانانی است ،که قرار است این سیزده که به قولی نحس است را یه جوری به در کنند و با شکستن شاخه های تازه جوانه زده می خواهند دلی از عزا در بیاورند و کبابی درست کنند ، و خاطره ای از این روز را با کنده کاری روی درختی برای خود به یادگار بگذارند غافل از اینکه درخت هم حق حیات دارد.

مدیرکل دفتر جنگل کاری و پارک ها و ذخیره گاه های جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از مردم خواست روز طبیعت با رعایت نکات لازم، از بروز آتش سوزی در جنگل جلوگیری کنند و زباله را در طبیعت نریزند.

عباسعلی نوبخت با بیان اینکه شهروندان از برافروختن آتش در مکان های حساس و پوشیده از لاشبرگ و سرشاخه های خشک بویژه در پارک ها و دیگر مناطق جنگلی به منظور جلوگیری از حریق خودداری کنند گفت : بعد از پایان تفرج و خورگشت و پیش از ترک محل، آتش را با ریختن آب و یا خاک، به طور کامل خاموش کنند.

وی افزود: برای حفظ طبیعت از قطع نهال و سرشاخه های درختان و پایه های سیم خاردار برای برافروختن آتش پرهیز شود و به جای آن از زغال استفاده کنند.

مدیرکل دفتر جنگل کاری و پارک ها و ذخیره گاه های جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت : همه موظفیم از ریختن زباله در جنگل، مرتع، حاشیه و بستر رودخانه، تالاب و سایر اماکن طبیعت خودداری و زباله ها را درکیسه زباله قرار داده و در محل جمع آوری زباله قرار دهیم.

نوبخت از مردم خواست از حک کردن اسامی و یادگارنویسی بر روی تنه درختان که آسیب جدی به آنها وارد می کند و باعث ورود آفات و بیماری ها به درخت می شود جدا خودداری کنند.

وی افزود: در حال حاضر 113 پارک و تفرجگاه جنگلی با مجموع مساحت 36 هزار و 58 هکتار در استان های گیلان و مازندران و گلستان وجود دارد که بسیاری از گردشگران و مسافران نوروزی روز طبیعت 13 فروردین را در این پارک ها و تفرجگاه ها می گذرانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار