با وجود بارندگی های بهاری وضعیت آب به هیچ وجه خوب نیست و روستاهای استان تابستان سختی در پیش خواهند داشت.
کد خبر: ۲۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 10 April 2015

 با وجود بارندگی های بهاری وضعیت آب به هیچ وجه خوب نیست و روستاهای استان تابستان سختی در پیش خواهند داشت.

به گزارش ایسنا؛  "حبیب الله مومیوند" با بیان اینکه بارندگی ها نسبت به سال گذشته 47 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها به ویژه در شهرهای شمالی استان مشکل کمبود آب جدی تر است.

وی عنوان کرد: آب روستایی به علت کاهش بارندگی و وضعیت مناسب آبهای زیرزمینی مشکل دارد و پیش بینی می شود روستاییان استان تابستان سختی پیش رو داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از روستاهای استان در تامین آب با مشکل مواجه هستند، افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی در تامین آب روستاها برنامه هایی دارد و سعی می کند آب روستایی را تامین کند ضمن اینکه مردم روستا نیز باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاییان آب شرب را در مصارف غیرشرب و بهداشتی استفاده می کنند و همین موضوع باعث بروز مشکل در تامین آب روستایی می شود.

وضعیت آب در استان همدان بحرانی است

مومیوند با بیان اینکه وضعیت آب در استان همدان بحرانی است، ادامه داد: 900 حلقه چاه عمیق و دستی و 400 چشمه و قنات در استان همدان وجود دارد و شرکت آب و فاضلاب تک تک نقاط استان را رصد می کند و متاسفانه هر روز شاهد خشک شدن تعدادی از این چاه ها و چشمه ها هستیم.

 وی یادآور شد: تعدادی از چشمه ها و قنوات در حال بازسازی و لایروبی هستند و اگر مردم همراهی داشته باشند امیدواریم بتوانیم تابستان امسال را به خوب پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 93 حلقه چاه جدید در استان همدان حفر شد، عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی در زمینه مدیریت مصرف آب و برخورد با انشعابات غیرمجاز اقدامات خوبی انجام داده به طوریکه در سال گذشته 5 هزار انشعاب غیرمجاز روستایی شناسایی شده است.

شناسایی 20 هزار انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یکی از مشکلات اساسی آب روستایی را انشعابات غیرمجاز دانست و گفت: طبق برآورد صورت گرفته 20 هزار انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان وجود دارد که از این تعداد 5 هزار انشعاب در سال 93 شناسایی شد که نقش مهمی در مدیریت مصرف آب خواهد داشت.

مومیوند افزود: انشعابات غیرمجاز پس از شناسایی قطع خواهند شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه 152 هزار مشترک آب روستایی در استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر  تامین آب در تعدادی از روستاهای استان آغاز شده و حفر چاه جدید، بازسازی و لایروبی چشمه ها و قنوات از برنامه های سال 94 شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار