معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش عملکرد اراضی مزروعی ضمن اینکه موجب بهبود وضعیت درآمدی کشاورزان می شود، کلید توسعه اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۲۰۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 30 March 2016

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش عملکرد اراضی مزروعی ضمن اینکه موجب بهبود وضعیت درآمدی کشاورزان می شود، کلید توسعه اقتصادی کشور است.


به گزارش تابناک ایلام؛ عباس کشاورز شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از مزارع گندم شهرستان مرزی مهران اظهار کرد: تلاش می کنیم تاثیر قابل ملاحظه ای در بخش کشاورزی برای تقویت امنیت غذایی و افزایش راندمان محصولات زراعی به وجود آوریم.
وی افزود: بررسی کیفیت، کمیت و برنامه های کنترلی بیماری گندم به ویژه در این فصل از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در جهت افزایش تولید محصولات زراعی استراتژیک است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام انجام گرفته است، تاکید کرد: مزارع زیر کشت گندم و دیگر محصولات زراعی این استان از لحاط سلامت و کاهش بیماری ها و علف های هرز از کیفیت خوبی برخوردار هستند.
کشاورز یادآور شد: از نظر سلامت و کاهش علف های هرز مزارع استان ایلام وضعیت مطلوبی دارند که این موضوع مهم می تواند راندمان افزایش عملکرد را در مزارع افزایش دهد.
وی به اهمیت کشاورزی در شهرستان مرزی مهران نیز اشاره کرد و گفت: محصول با کیفیت گندم دوروم در این شهرستان از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است چون این نوع گندم به علت داشتن دانه های ریز و چسبندگی بسیار بالا نقش خوبی در تولید مواد غذایی از جمله ماکارونی دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی وضعیت استراتژیک مهران را به جهت اطلاع یافتن از تغییرات اقلیم را یکی دیگر از مزیت های کشاورزی در این شهرستان مرزی عنوان کرد و افزود: این شهرستان به جهت قرار گرفتن در بین مناطق گرم و سرد می تواند برای اطلاع از عبور عوامل خسارت زا و تغییرات شرایط اقلیمی به داخل کشور حائز اهمیت باشد.
شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام قرار دارد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار