کد خبر: ۲۰۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 26 March 2016
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان البرز گفت: عملیات بازسازی محور کرج - چالوس پس از وقوع سیل سیجان به پایان نرسیده و در حال انجام است.

ابوالفضل باقرنیا ضمن تشریح آخرین وضعیت ایمن سازی محور کرج – چالوس، به سیل سال گذشته در روستای سیجان واقع در این محور که منجر به کشته شدن هشت نفر از هم‌وطنانمان شد اشاره کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان البرز پس از وقوع سیل یاد شده همه توان خود را به برقراری عبور موقت در این محور معطوف کرد.

وی در ادامه افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به سرعت مراحل بازسازی این محور را که یکی از پر ترددترین محورهای کشور است، در دستور کار خود قرار داده است، برای بازسازی خرابی ها اعتباری اختصاص یافت با این وجود هنوز عملیات بازسازی این محور به پایان نرسیده است.
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان البرز در ادامه به ریزش ها در تونل شماره ۵ این محور اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل برنامه ریزی شده  طرح های نیز ارائه شده است در مناقصه ای که برگزار شد شرایط شرکت کنندگان مطلوب نبود به همین منظور مناقصه یک بار دیگر برگزار و پس از تعطیلات نوروزی مراحل رفع مشکل ریزش سنگ در این محدوده به سرعت انجام می شود.
وی به نصب دیواره های ایمنی به جای گاردریل در محور کرج – چالوس اشاره کرد و گفت: گاردریل با زاویه ۱۵ الی ۲۰ درجه جلوی ضرباتی با سرعت ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر را می گیرد به همین منظور دیواره های ایمنی به جای گاردریل نصب شده است تا از حوادث ناشی از تصادفات با سرعت بالا جلوگیری شود.
باقرنیا به روکش آسفالت در محور کرج – چالوس اشاره کرد و گفت: ۲۰ کیلومتر از آسفالت این محور به منظور ایمن سازی روکش شده است و امیدواریم در سال جاری مابقی مسیر، روکش آسفالت شود.
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان البرز به لایتینگ و روشنایی تونل های محور کرج – چالوس اشاره کرد و گفت: عملیات روشنایی تونل ها، خط کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در این محور اجرایی و به روز رسانی شده است.
وی به بارش های برف در زمستان سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به بارش های شدیدی که پشت سر گذاشتیم و با توجه به بارش های برف در روز نخست سال جدید، در محور کرج – چالوس شاهد انسداد مسیر نبودیم.
وی با تاکید بر اینکه محور کرج – چالوس در حوزه استحفاظی استان البرز دچار انسداد نشده است، گفت: دلیل انسداد محور در روزهای منتهی به سال جدید و همچنین روزهای نخست سال جاری در این محور مربوط به بارش شدید برف در حوزه استحفاظی استان مازنداران بوده است.
باقرنیا در ادامه به نهضت آسفالت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال جاری نیز آسفالت راه های استان به ویژه راه های روستایی در دستور کار است.
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان البرز به نصب نیوجرسی در آزاداره کرج – قزوین اشاره کرد و گفت: ظرف دو سال گذشته ۷ کیلومتر از این محور به نصب نیوجرسی مجهز شده بود که در سال گذشته ۳۳ کیلومتر دیگر نیوجرسی نصب شد.
وی با تاکید بر اینکه در سال جاری ۱۸ کیلومتر نیوجرسی دیگر در این محور نصب می شود، گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای حوزه استحفاظی استان البرز تا محدوده آبیک در ورودی استان قزوین نیوجرسی نصب می شود.
باقرنیا نصب نیوجرسی را در کاهش تصادفات منجر به فوت مهم ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه بسیاری از تصادفات در این محور از نوع تصادف خسارتی بوده است.
وی در پایان در پاسخ به این سوال که چرا محور نوجان به جاده چالوس افتتاح رسمی نمی شود و آیا این اداره کل منتظر رئیس جمهور یا وزیر است تا این محور مهم مواصلاتی را افتتاح رسمی کند، گفت: این محور مورد بهره برداری قرار گرفته است و مردم در حال استفاده هستند امیدواریم در سال جدید با حضور مقامات مسئول این محور به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گیرد.  
به گزارش مهر، طول محور آتشگاه - نوجان – جاده چالوس ۱۱ کیلومتر است و به‌عنوان محوری کمکی برای هدایت ترافیک عبوری در زمان یک‌طرفه شدن محور کرج – چالوس در نظر گرفته شده است این محور به کیلومتر ۱۷ در محور چالوس متصل می‌شود.
این محور در شمال و شمال غرب شهرستان كرج واقع‌شده و دارای استانداردهای لازم و جذابیت‌های ویژه‌ای است. با راه‌اندازی این محور بار ترافیکی شمال کرج و منطقه باغستان برای دسترسی به محور چالوس کاهش محسوسی داشته است.
گفتنی است بودجه راه‌اندازی این پروژه معادل ۷ میلیارد تومان اعلام‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار