مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: با توجه به اخطار هواشناسی و ورود سامانه بارشی قوی به استان، تمامی دستگاه ها باید برای مقابله با سیلاب آمادگی کامل داشته باشند.
کد خبر: ۲۰۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵ 26 March 2016

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: با توجه به اخطار هواشناسی و ورود سامانه بارشی قوی به استان، تمامی دستگاه ها باید برای مقابله با سیلاب آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش تابناک ایلام؛احمد کرمی اظهار کرد: سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار، رعد و برق توام با وزش شدید باد، سیلابی شدن مسیل ها، آبگرفتگی معابر و کاهش دما در مناطق مختلف استان بخصوص در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری هشدار داده است.
وی تاکید کرد: بنابراین از تمامی فرمانداران و دستگاه های امدادی خواسته شده است ضمن آمادگی و پیش بینی مخاطرات، اقدامات لازم در زمینه اطلاع رسانی مناسب به مهمانان و گردشگران نوروزی را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: باید به گردشگران و مسافران نوروزی در خصوص خودداری از سکونت و استقرار در حریم و بستر رودخانه ها و مکان های حادثه خیز اطلاع رسانی و اخطار لازم از طریق دبیرخانه ستاد هماهنگ خدمات سفر داده شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی استان باید تجهیزات، تدارکات و قابلیت های خود را برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی ساماندهی کنند.
کرمی تاکید کرد: با توجه به حضور مردم در دامنه طبیعت و ورود مهمانان و گردشگران نوروزی به استان تمامی دستگاه های خدمات رسان باید برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت شنبه به تدریج سامانه بارشی قوی سراسر استان ایلام را در برمی گیرد.
فعالیت این سامانه به صورت منقطع تا سه شنبه هفته آینده در تمامی مناطق استان ادامه دارد اما اوج فعالیت آن در روز یکشنبه است.
ورود این سامانه فوق العاده قوی و خوب، بارندگی های رگباری، رعد و برق، لغزندگی جاده ها، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی را به دنبال خواهد داشت.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میانگین بارش نقطه ای در استان ایلام 604 میلی متر بود که این میزان نسبت به میانگین سال گذشته 147 درصد و نسبت به بلند مدت 92 درصد افزایش داشته است.
در این مدت استان ایلام از لحاظ ریزش های جوی مقام دوم کشور بعد از استان گیلان و از لحاظ دریافت های جوی و نزولات آسمانی عنوان نخست کشور را داشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار