رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سرعین از ایجاد موزه مردم شناسی و آب در این شهر توریستی خبر داد.
کد خبر: ۲۰۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 24 March 2016

صادق حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه به روستاهای سرعین و ایجاد موزه مردم شناسی و آب در جذب و ماندگاری گردشگران موثر خواهد بود.
او همچنین با اشاره به روستاهای هدف گردشگری سرعین گفت: روستای آلوارس که بزرگترین پیست اسکی ایران را در خود جای داده یکی از مناطق ویژه استان اردبیل است که در تابستان و زمستان گردشگران خاص خود را دارد.
او از جمله آثار ملی ثبت شده سرعین را تپه آناهیتا ، تپه مسجد یری ، غارهای کنزق ، تپه آتشگاه و ناصر دانست و افزود: مطالعات علمی در زمینه تاریخچه این آثار باید بیان شود.
مسوول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سرعین گفت: در صورت بازسازی غارهای کنزق و ایجاد زیر ساخت های گردشگری روستای کنزق شاهد رونق گردشگری و افزایش مدت ماندگاری گردشگران در شهرستان سرعین خواهیم بود.
حسینی گفت: امسال از برنامه های فنی و حرفه ای در زمینه هتلداری و گردشگری برای آموزش مهارت های مختلف در زمینه توریسم و میهمانداری استفاده می شود.
حسینی همچنین بر لزوم آموزش کارکنان مراکز و تاسیسات گردشگری و تمام اصناف در محیط کسب و کار با همکاری این اداره و اداره آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد و افزود: راه اندازی دفتر خدمات مسافرتی در سرعین و تهیه بسته های گردشگری به ویژه در ایام برگزاری جشنواره زمستانه و نوروز سال 95 پیگیری می شود.
او در زمینه برگزاری همایش ملی گردشگری در سرعین اظهار کرد: برگزاری این رویدادها می تواند ابعاد مختلفی از ظرفیت های گردشگری سرعین را برای علاقمندان بازگو کند.
شهر توریستی سرعین با آب و هوای مفرح ، دهها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس یکی از مناطق گردشگر پذیر کشور است که در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار