کد خبر: ۱۹۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 18 March 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از 4 هزار و 500 بازرسی از تاسیسات گردشگری استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از موزه میراث روستایی گیلان با اشاره به اینکه خدمات تسهیلات سفر امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته در استان ارائه می‌شود اظهار کرد: از 24 اسفند ماه جاری طرح «نوروزگاه» در گیلان آغاز شده است.

وی به تعویض پرچم جمهوری اسلامی ایران در خانه میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و افزود: از تمبر میرزا کوچک جنگلی رونمایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه رونمایی جدید از آداب و سنت‌های نوروزی از رویکردهای این سازمان است، تصریح کرد: آیین نوروزی توانسته ماندگاری خود را حفظ کند.

علیزاده از برگزاری آیین‌های بومی محلی گیلان در نوروز سال 95 خبر داد و بیان کرد: کتاب «نوروز گیلان» در استان رونمایی شده است.

وی، گیلان را مقصد سفر بسیاری از گردشگران در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: 25 اسفند ماه جاری مانور خدمات جاده‌ای استان در مقر نیروی انتظامی گیلان برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 400 واحد گردشگری با 22 هزار تخت آماده استقبال از مهمانان نوروزی در استان است، خاطر نشان کرد: تعداد 399 مدرسه آماده پذیرش فرهنگیان در نقاط مختلف گیلان است.

علیزاده به امکان پذیرش روزانه 721 هزار نفر مسافر در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در عرضه خدمات عمومی از طریق مجامع صنفی نگرانی نداریم ضمن اینکه سوخت به اندازه کافی در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه 4 هزار و 500 مورد بازرسی از تاسیسات گردشگری گیلان از ابتدای امسال تاکنون انجام شده است، اظهار کرد: نوروز امسال طرح «گیلان مطهر» در حوزه نیروی انتظامی اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اجرای طرح مذکور را در راستای پایبندی به ارزش‌ها و هنجارها عنوان کرد و افزود: طرح «ترنم نسیم» به منظور برپایی خیمه‌های نماز از دیگر برنامه‌های اجرایی در استان است.

علیزاده از راه‌اندازی 117 مرکز اطلاع‌رسانی در نقاط مختلف گیلان خبر داد و بیان کرد: در حوزه خدمات حمل و نقل عمومی استان نگرانی نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار