معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ایام نوروز، 32 داروخانه در سطح استان در طول 24 ساعت فعال است.
کد خبر: ۱۹۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۴ 17 March 2016
به گزارش تابناک قم، محمد میلانی در جمع خبرنگاران، افزود: 20 داروخانه شبانه روزی استان و 12 داروخانه روزانه که مکلف به ارائه خدمات در شبانه روز شده اند در طول ایام نوروز فعال هستند.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای تامین دارو در ایام نوروز، اضافه کرد: هماهنگی های لازم با شرکت های تولیدکننده دارو صورت گرفته تا هر زمان که نیاز به عرضه داروی بیشتر در سطح استان باشد، تامین شود.

وی گفت: با توجه به شرایط ویژه در ایام نوروز تمام برنامه ریزی های لازم به منظور ارائه خدمات در سطح وسیع و با حجم بیشتر دیده شده است.

میلانی افزود: نظارت کاملی توسط کارشناسان در سطح تولید، توزیع و عرضه دارو صورت می گیرد.

وی ادامه داد: مطالب آموزشی نیز جهت اطلاع رسانی و آموزش مردم در قالب بسته های آموزشی تهیه شده که توسط نهادهای ذیربط توزیع می شود تا اطلاعات لازم را برای زائران فراهم کنیم.

آمادگی تمام مراکز درمانی استان در نوروز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: از یک ماه پیش اقدامات لازم جهت آمادگی تمامی مراکز درمانی سطح استان صورت گرفته است.

محمدرضا مظفری افزود: تمامی مراکز دولتی و غیردولتی مکلف به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی طبق کشیک تعیین شده هستند.

وی همچنین گفت: در طول شبانه روز 29 پزشک متخصص مقیم در تمام رشته ها که شامل 10 پزشک در بیمارستان شهید بهشتی، 6 پزشک در بیمارستان نکویی، پنج پزشک در بیمارستان کامکار، پنج پزشک متخصص در بیمارستان کودکان و دو متخصص زنان در زایشگاه های استان فعالیت می کنند.

وی همچنین با اشاره به کاهش مرگ مادران باردار، بیان کرد: در سال 92، چهار مورد، 93 یک مورد و امسال نیز تاکنون هیچ موردی از مرگ مادر باردار گزارش نشده است.

مظفری افزود: هم اکنون یک هزار و 100 مادر باردار بالای 40 سال در استان داریم و در طول سال جاری نیز به وضعیت 280 مادر باردار پرخطر در مراکز درمانی رسیدگی شده است.

تهیه 50 هزار نسخه کتابچه و بروشور بهداشتی

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت این دانشگاه در حوزه اطلاع رسانی، گفت: کتابچه راهنمای سلامت نوروزی استان و بروشورهای توصیه بهداشتی و دارویی در 50 هزار نسخه تهیه و چاپ شده است و در ایام نوروز توزیع می شود.

محمدرسول مهدوی افزود: 100 بنر با محتوای اطلاعات مراکز بیمارستانی و درمانی و مراکز ضروری دانشگاه نیز چاپ شده که در مبادی ورودی شهر نصب می شود.

به گفته وی، خط تماس 5115 جهت اطلاع رسانی مراکز درمانی استان، خط 5116 جهت اطلاع رسانی و پاسخگویی به شکایات دارویی و خط 190 هم آماده دریافت شکایات بهداشتی در حوزه بهداشت در ایام نوروز است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار