طبق هماهنگی‌های انجام شده با هلال‌احمر استان مازندران مقرر گردید که در صورت یک طرفه شدن جاده چالوس به سمت کرج و یا بالعکس، در صورت نیاز، امدادرسانی از سوی استانی انجام شود که می‌تواند در جاده تردد کند.
کد خبر: ۱۹۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 16 March 2016
احسان نصیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز ظهر امروز پیش از آغاز رسمی طرح نوروزی هلال‌احمر در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار داشت: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 42 پایگاه ثابت، سیار و موقت هلال‌احمر در نقاط مختلف استان مستقر شده‌اند.
وی افزود: طرح نوروزی هلال‌احمر از امروز 26 اسفند ماه تا 15 فروردین 1395 ادامه خواهد داشت.
این مسئول تصریح کرد:‌در اجرای طرح فوق چند هزار نفر از نیروهای هلال‌احمر و داوطلبان مشارکت دارند اما در هر لحظه از شبانه‌روز حداقل 200 مأمور امداد و نجات در پایگاه‌ها مستقر و در آماده‌باش کامل هستند.
نصیری با اشاره به اینکه استان البرز نیم درصد جاده‌های کشور را در اختیار دارد،‌گفت: این در حالی است که 18 درصد بار ترافیکی کل کشور را البرز تحمل کرده و پرترددترین جاده و پرترددترین آزادراه کشور در این استان قرار دارد.
وی ادامه داد: بنابر این اولویت ما در اجرای طرح نوروزی کاهش فوت و مصدومیت شهروندان ناشی از تصادفات جاده‌ای، کاهش مدت رسیدن مأموران امداد و نجات به محل حادثه و ارائه اطمینان به مسافران نوروزی است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به تمهیدات پیش‌بینی شده برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به احتمال شرایط بد جوی در محورهای کوهستانی استان و همچنین پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه آمادگی کامل برای اسکان اضطراری مسافران را داشته و وسایل و تجهیزات مورد نیاز را در محل‌های مشخص پیش‌بینی و تأمین کرده‌ایم.
نصیری اظهار داشت: همچنین امسال بالگرد هوایی نیز در مأموریت‌های امداد و نجات خواهیم داشت البته استفاده از بالگرد در شرایط اضطراری و خاص خواهد بود.
وی گفت: در تمام استان‌های کشور یک تیم امداد خواهران پیش‌بینی شده است اما به دلیل شرایط خاص استان البرز ما دو تیم خواهران را تشکیل داده‌ایم ضمن اینکه به دلیل وجود معابر کوهستانی و حضور کوهنوردان در استان البرز یک تیم ویژه کوهستان نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز همچنین از تأمین 15 دستگاه آمبولانس، پنج ست کامل نجات و وسایل امدادی خبر داد و گفت: تمام تجهیزات را برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی آماده کرده‌ایم.
نصیری در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح‌های فرهنگی از سوی هلال‌احمر و مشارکت در طرح‌های ملی این جمعیت در استان البرز خبر داد و گفت: اجرای جشنواره فیلم و عکس بشردوستی، اجرای طرح سحاب و مشارکت در کمپین اطلاع‌رسانی نه به تصادفات جاده‌ای از جمله این برنامه‌ها است.
وی گفت:‌ همچنین در طرح ملی فرشتگان رحمت نیز مشارکت داریم که این طرح از سوی هلال‌احمر با هدف هدایت هدایا و کمک‌های خیرین و نیکوکاران انجام می‌شود که بر اساس آن امید داریم 500 خانوار نیازمند در استان البرز را سبد کالا و خرید البسه نو هدیه داده و بتوانیم باری از مشکلات آنها را از دوش این عزیزان برداریم.
وی یادآور شد: بر اساس اجرای این طرح روز گذشته هشت نوعروس در شهرستان کرج از جهیزیه برخوردار شدند که این اقدام با مشارکت خیرین انجام شد.
نصیری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در ایام نوروز جاده چالوس یکطرفه می‌شود آیا این امر مشکلاتی را برای امدادرسانی ایجاد نخواهد گفت: متأسفانه یک طرفه شدن جاده چالوس مانع جدی در زمان حوادث برای امدادرسانی است اما رسانه‌ها باید بدانند که بعضی از مسائل از حوزه تصمیم‌گیری هلال‌احمر خارج بوده و ما مجبور به رعایت قوانین و شرایط خاص هستیم.
وی ادامه داد: البته پیش‌بینی‌های لازم به همین منظور انجام شده به صورتی که طبق هماهنگی‌های انجام شده با هلال‌احمر استان مازندران مقرر شد در صورت یک طرفه شدن جاده چالوس به سمت کرج و یا بالعکس در صورت نیاز امدادرسانی از سوی استانی انجام شود که می‌تواند در جاده تردد کند.
نصیری تصریح کرد: به عنوان نمونه اگر جاده چالوس به سمت استان مازندران یک طرفه شود و حادثه‌ای رخ دهد تیم‌های امداد و نجات از استان البرز به محل اعزام شده و مصدومان را به استان مازندران منتقل می‌کنند.
وی در پایان توصیه‌ای نیز به شهروندان ارائه داد و گفت‌: مردم ما در زمان وقوع حوادث به دلیل روحیه انسان‌دوستانه‌ای که دارند در امدادرسانی مشارکت می‌کنند اما از آنها می‌خواهیم که اگر آموزش امداد و نجات ندیده‌اند به مصدومان احتمالی به ویژه در زمان تصادفات دست نزده و از حرکت دادن آنها تا رسیدن اورژانس و یا هلال‌احمر خودداری کنند، لذا تنها زمانی مردم می‌توانند مصدومان را حرکت دهند که به عنوان نمونه احتمال انفجار خودرو وجود داشته باشد در غیر اینصورت تنها از آنها می‌خواهیم که با اورژانس و یا هلال‌احمر تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار