کد خبر: ۱۹۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 16 March 2016

تابناک گیلان: افتتاح پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت قرار بود اسفند ماه جاری یک فاز آن به بهره‌برداری برسد، اما به دلیل آماده نشدن به 11 فروردین ماه همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) موکول شد.

اعضای شورای شهر رشت برای افتتاح آن نگران تکرار حادثه روز رشت هستند، اتفاقی که به شبکه‌های اجتماعی کشیده شد و مسایل ناخوشایندی را به وجود آورد، به همین دلیل با تشکیل یک جلسه در کمیسیون فرهنگی این شورا نسبت به نظارت همه‌جانبه بر اجرای برنامه‌های شادی‌بخش زمان افتتاح پروژه پیاده‌ راه فرهنگی رشت تأکید کردند.

ضرورت شفاف‌سازی هزینه‌های افتتاح پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره افتتاح پروژه بزرگ پیاده راه‌سازی این شهر اظهار کرد: هزینه‌های مراسم افتتاحیه باید شفاف‌سازی شود.

محمود باقری‌خطیبانی تصریح کرد: اگر قرار است برای افتتاح یک پیاده‌راه برنامه‌های متعدد برگزار شود، باید هزینه‌های آن نیز به طور واضح و مشخص شفاف‌سازی شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی شهرداری رشت با کمبود منابع مالی مواجه است، افزود: در چنین شرایطی تحمیل چنین هزینه‌هایی به صرفه نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در روزهای پایانی سال هستیم و شهرداری باید‌ اولویت را به پرداخت حقوق و پاداش کارکنان و کارگران معطوف کند، باید از تحمیل هزینه‌های غیرضروری چشم‌پوشی شود.

عضو دیگر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز با انتقاد از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز افتتاح پروژه مذکور اظهار کرد: در برنامه‌های پیش‌بینی شده به میلاد حضرت فاطمه (س) و میلاد امام خمینی (ره) که در همان تاریخ است توجهی نشد.

سیدرضا موسوی‌روزان‌ ادامه داد: با توجه به ارج و منزلت روز میلاد حضرت فاطمه (س) و ولادت امام خمینی (ره) مراسم افتتاحیه پیاده‌راه فرهنگی رشت به 11 فروردین موکول شده است.

وی خواستار توجه بیشتر برگزار کنندگان مراسم افتتاحیه پیاده راه فرهنگی رشت به این دو رویداد مهم شد.

فاطمه شیرزاد، عضو دیگر کمیسیون فرهنگی شورای رشت نیز اظهار کرد: برنامه‌های روز افتتاح باید به نحوی باشد که به هنرمندان و مسئولان فرهنگی آسیب نرسد و تمام برنامه‌ها کارشناسی و سپس اجرا شود.

مجری طرح مراسم افتتاحیه پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت نیز گفت: پخش زنده نوای نقاره از بالکن اداره پست رشت یکی از برنامه‌های افتتاح این پروژه است.

حضور نمادین میرزا کوچک در مراسم افتتاح پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت

مصطفی مصیب‌زاده، با بیان اینکه برای برگزاری مراسم افتتاحیه پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ورود نمادین میرزا کوچک جنگلی به همراه پنج تن از یارانش سوار بر اسب از جمله برنامه‌های دیگر این افتتاحیه است.

وی ادامه داد: در مراسم مذکور فردی در قالب «میرزا خلیل رفیع» نخستین شهردار رشت به طرف میرزا و یارانش می‌رود و به آنها خوش‌آمدگویی می‌کند و این موضوع نشان‌دهنده بخشی از اتفاق‌های تاریخی جریان نهضت جنگل در گیلان است.

مجری طرح افتتاح پروژه پیاده‌راه فرهنگی رشت نصب 9 تابلو در ایستگاه‌های مختلف مسیر پیاده‌راه فرهنگی برای نمایش زوایای مختلف تاریخ سیاسی، مذهبی و... گیلان مربوط به دوران مشروطیت را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در ایستگاه‌های احداث شده به موضوعاتی از جمله ورود آزادگان به گیلان، شهدای پل‌ذهاب، هشت سال دفاع مقدس و... نیز پرداخته می‌شود که در این مراسم از حضور بانوان با پوشش محلی برای پخت غذای محلی با برگزاری جشنواره غذا بهره‌مند می‌شویم.

مصیب‌زاده پخش نقاره و سُرنا از روی بالکن اداره پست میدان شهرداری رشت و هتل ایران را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد و یادآور شد: در این برنامه‌ها استاندار گیلان، شهردار و یک عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار