مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اعلام کرد :
حجت الاسلام محمدیان از ارائه خدمات به گردشگران نوروزی خبرداد و افزود: در استان بوشهر 398 بقعه متبرک وجود دارد که 150 بقعه آن آمادگی کامل برای ارائه خدمات رفاهی به زائران دارد.
کد خبر: ۱۹۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 14 March 2016
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) آئین سوگواره یاس نبوی در 40 بقعه متبرکه این استان برگزار می شود.

به گزارش سوک ، حجت الاسلام مرتضی محمدیان روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه  افزود: درقالب این آئین شب شهادت حضرت فاطمه (س) تجمع وعزاداری دربقاع متبرکه صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در ویژه برنامه رهروان یاس نبوی نیز تجمع عزاداران فاطمی ساعت 16:00 در 40 بقاع متبرکه برگزار می شود.

محمدیان با بیان اینکه در ایام فاطمیه  روحانیان از قم به بقاع متبرکه و مذهبی استان اعزام می‌شود تصریح کرد: روحانیون در بقاع متبرک برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، تبلیغ دین و معارف اسلامی در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اجرا می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف فاطمی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: ترویج وقف‌های فاطمی در راستای فرهنگ فاطمیه از برنامه‌های مهم این اداره‌کل است.

محمدیان توزیع کتابچه مسابقه سوگواره یاس نبوی، قرائت خطبه فدکیه، نمایشگاه یاس نبوی و زیارت حضرت زهرا(س) از برنامه‌های مهم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و افزود: در روز شهادت حلقه‌های معرفت به منظورپاسخگویی به شبهات حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) مبلغان بومی و اعزامی سخنرانی می‌کنند افزود: مبلغان اعزامی درباره ترویج فرهنگ وقف فاطمی، حجاب و فرهنگی فاطمی سخنرانی می‌کنند.

محمدیان برگزاری شام غریبان را از دیگر برنامه‌های طرح سوگواری یاس نبوی در استان بوشهر دانست و گفت: برنامه رهروان یاس نبوی ویژه بانوان در عصر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور بانوان انجام می‌شود.

وی به اجرای طرح آرامش بهاری اشاره کرد و افزود: همزمان با ایام نوروز از 28 اسفندماه تا 17 فروردین  طرح آرامش بهاری در بقاع متبرک برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از ارائه خدمات به گردشگران نوروزی  خبرداد و افزود: در استان بوشهر 398 بقعه متبرک وجود دارد که 150 بقعه آن آمادگی کامل برای ارائه خدمات رفاهی به زائران دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار