نماینده مردم قم از تشکیل کمیته‌ای 7 نفره برای تعیین سیاست‌های فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم خبر داد.
کد خبر: ۱۹۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 11 March 2016
از تشکیل کمیته‌ای 7 نفره از اصولگرایان با هدف برنامه‌ریزی برای سیاست‌های فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم خبر داد.

وی تصریح کرد: طی جلسه‌ای با حضور 46 نفر از اعضای فراکسیون اصولگرایان که توانسته‌اند برای مجلس دهم نیز انتخاب شوند، کمیته‌ای متشکل از 7 نفر از نمایندگانی چون حجت‌الاسلام سالک، محمد دهقان، محمدمهدی زاهدی، فولادگر و بنده شکل گرفت.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: قرار است این کمیته طی جلسات خود سازوکار و سیاست‌های فراکسیون اصولگرایان را در مجلس آینده مشخص کند.

امیر‌آبادی فراهانی همچنین در واکنش به رایزنی‌های دو تن از نمایندگان برای انتخابات ریاست مجلس دهم نیز گفت: اکنون صحبت کردن در مورد انتخابات هیئت رئیسه بسیار زود است زیرا هنوز 69 کرسی در مجلس آینده تعیین و تکلیف نشده و مسلما انتخابات مرحله دوم وزن‌کشی‌های مجلس را تغییر خواهد داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه قطعا نمایندگان منتخب دور دوم در انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم تعیین کننده خواهند بود، گفت: بنده معتقدم مجلس دهم برخلاف مجلس کنونی از خط‌کشی‌های سیاسی شفاف‌تری برخوردار خواهد بود و دیگر نماینده‌ای نمی‌تواند مانند مجلس نهم مغازه دو نبش داشته باشد.

وی دو جریان اصلی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی را در نحوه اداره کشور موثر دانست و اظهار داشت: نمی‌توان کشور را تنها با یک تفکر اداره کرد همانند مجلس که باید در آن یک جریان اقلیتی نیز حضور داشته باشند.

نماینده قم تصریح کرد: دیگر حضور نماینده مستقل معنا ندارد و افراد باید خط‌کشی‌های سیاسی خود را مشخص کنند زیرا برخی نمایندگان در رفتار و شعارهایشان در حوزه‌های انتخابیه‌ خط کشی‌‌های سیاسی غیر از منش واقعیشان معرفی می‌کنند.

امیر‌آبادی فراهانی افزود: نمایندگان مجلس باید مواضع خود را نسبت به مسائل سیاست داخلی، سیاست خارجی و ... کاملا مشخص کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: حدود 90 کرسی اصلاح‌طلب در مجلس دهم قطعا موجب تشکیل یک فراکسیون قوی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در 50 حوزه انتخابیه اصولگراها در مقابل اصلاح‌طلبان یا اعتدالگرایان، 9 حوزه اصولگرایان در مقابل اصولگرایان و در 10 حوزه اصلاح‌طلبان در مقابل اصلاح‌طلبان در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نماینده مردم قم خاطرنشان کرد: تاکنون اکثریت مجلس دهم با اصولگرایان بوده اما انتخابات دور دوم در 50 حوزه بسیار مهم است و اگر اکثریت منتخبان اصولگرایان باشند، اتفاقات جدیدی در هیئت رئیسه خواهد افتاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار