کد خبر: ۱۹۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 10 March 2016

استاندار البرز از حمایت جدی مدیریت ارشد این استان از توسعه ورزش چوگان و حمایت از بخش خصوصی فعال در این ورزش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش توسعه سوارکاری، چوگان و صنعت اسب عصر امروز به میزبانی استان البرز اجرا شد که این همایش همچنان در حال برگزاری است.

سید حمید طهایی در بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ورزش چوگان و همچنین پرورش اسب یکی از ورزش‌ها و فعالیت‌های اصلی و ملی در ایران است.

وی تصریح کرد: پرورش اسب و پرداختن به ورزش سوارکاری در دین مبین اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته و دولت نیز در این زمینه برنامه‌های جدی دارد.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز افزود: در استان البرز نیز به طور قطع از فعالیت بخش خصوصی در حوزه پرورش اسب و همچنین ورزش‌های مرتبط مانند چوگان حمایت خواهد کرد.

طهایی گفت: در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای در دست اجرا داریم و خوشبختانه البرز دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ورود بخش خصوصی در این حوزه است.

وی بیان داشت: ما باید توانمندی‌های استان البرز در حوزه صنعت اسب را به طور کامل استفاده کنیم، البته معتقدیم که تحقق این مهم نیازمند همکاری همه جانبه است.

استاندار البرز گفت: باید نهادهای فرهنگی و ورزشی از جمله صدا و سیما به ورزش چوگان به عنوان یک ورزش اصیل و ملی و تاریخی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

طهایی در پایان گفت: در صورت تمایل بخش خصوصی، مدیریت ارشد دولتی در استان البرز از این فعالیت‌هایی که منجر به توسعه ورزش چوگان و توسعه صنعت پرورش اسب می‌شود، حمایت خواهد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار