رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری گفت: هشت هزار و 974 نفر از مسافران نوروزی از ابتدای سفرهای نوروزی تا 15 فروردین ماه جاری از پایگاه های این جمعیت خدمات دریافت کرده اند.
کد خبر: ۱۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳ 07 April 2015

علیرضا اکبری کاخکی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر شهرستان ری امسال همزمان با آغاز پانزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با اجرای دو طرح امداد نوروزی و راهنمایان نوروزی در ورودی و خروجی شهرستان فعالیت های خود را آغازکرد.

وی با بیان اینکه تعداد 759 نفر جهت امور درمانی به بخش امداد و نجات این جمعیت مراجعه کردند، افزود: از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه 24 مورد حوادث امدادرسانی جاده ای با 40 نفر مصدوم و چهار نفر فوتی به این پایگاهها اعلام شد.

اکبری با اشاره به اینکه در این مدت به 50 خانوار نوروزی اسکان اضطراری ارایه شد، تصریح کرد: از ابتدای مسافرت های نوروزی این نهاد با بکارگیری یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس ، 2 دستگاه ست نجات، یک دستگاه کانکس برای اسکان اضطراری و تعدادی از خودروهای غیر امدادی آماده خدمت رسانی بود.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری گفت: همچنین طرح راهنمایان نوروزی از سوی واحد جوانان هلال احمر با دو پست امداد جوانان برای هدایت و راهنمایی گردشگران و مسافران نوروزی در دو پایگاه یکی جنب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع ) و یکی دیگر هم در عوارضی جاده قم - تهران فعالیت داشت.

اکبری گفت: 591 نفر به خیمه های نماز، یک هزار و120 نفر به خیمه های دوستدار کودک و یک هزار و 45 نفر به ایستگاه سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان ری مراجعه کردند.

وی با اشاره به خدمت رسانی واحد جوانان این جمعیت به بیش از 10 هزار نفر گردشگر مسافر نوروزی اظهار کرد: توزیع بیش از 23 هزار نسخه انواع بروشور در زمینه های نماز و سلامت روح و روان و سلامت و ایمنی در سفر و ویژه نامه های اطلاع رسانی، توزیع اقلام مختلف فرهنگی شامل کتابچه مهارت های زندگی، نرم افزارهای آموزشی، نقشه ایران و شهرستان و کیف کمری امدادی به صورت رایگان انجام شد.

اکبری افزود: همچنین واحد جوانان این جمعیت همزمان با روز طبیعت در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با استقرار دو پایگاه اطلاع رسانی در بوستان مدرس و سه دختران در قالب اجرای طرح سحاب به ارایه خدمات به مسافرین نوروزی پرداختند .

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری با تاکید بر اینکه شهرستان ری به علت جاذبه های تاریخی و توریستی و وجود اماکن مذهبی و نقاط دیدنی گردشگران بسیاری را در این ایام نوروز پذیرا بود، اظهار کرد: این اداره با بکارگیری 560 نفر شاغل به صورت شبانه روزی و استفاده از دستگاه های امداد ونجات و دیگر تجهیزات خود در جهت خدمت رسانی و امداد رسانی با همکاری سایر دستگاههای ذیربط از جمله میراث فرهنگی، مدیریت بحران ، آموزش وپرورش و اداره راه و پلیس راهور منطقه تلاش کرد تا شرایط مطلوبی را برای میهمانان نوروزی فراهم کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار