کد خبر: ۱۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 07 April 2015
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه سیاست دستگاه قضایی این است که ورودی‌ پرونده قضائی را کاهش دهد، گفت: تعداد پرونده‌های مختومه در استان افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر در دادگاه‌های تجدید نظر، پرونده مانده نداریم.
به گزارش تسنیم، محمدصادق مهدوی‌راد در جمع کارکنان دادگستری استان البرز با اشاره به نامگذاری امسال به سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» از طرف مقام معظم رهبری اظهارداشت: عنوان سال با مطالعه و بررسی‌‌‌‌های لازم انتخاب شده است و امیدواریم یک همدلی و همزبانی بین دولت ـ‌ به معنی قوه قضائیه، مجریه و مقننه ـ و ملت ایجاد شود و نتیجه آن همراه با ترقی و تعالی و برچیده شدن مشکلات موجود برای کشور باشد.
وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای با توفیق و با تلاش بی‌وقفه و با پشتیبانی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و دعای خیر مردم موفق شد بیانیه‌ای را در حد مطلوب صادر کند، بیان کرد: امیدواریم توافقنامه‌ای که امضا می‌شود از هر جهت به نفع مردم باشد.
مهدوی راد با اشاره به اینکه صحبت‌های زیادی در تایید یا رد بیانیه لوزان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: باید توجه کرد این تصمیمی است که دولت و ملت گرفته‌اند و این گونه نیست که فردی بدون اطلاع مسئولین توافقنامه‌ای را امضا کرده باشند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه توافقنامه‌ها و قرارداد‌ها نتیجه مشورت و جمع بندی نظرات استراتژی حاکمیت است، گفت: اگر این توافقنامه بد بود نتانیاهو این همه برای عدم موفقیت آن توافق تلاش نمی‌کرد و بنای رژیم صهیونیستی این بود که ما به طور کلی مطالعات هسته‌ای خودمان را کنار بگذاریم.
مهدوی‌راد با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال گذشته شرایط و فعالیت دادگستری استان البرز در حد انتظار نبود، اظهار داشت: با تلاش دوستان در شش ماهه دوم سال 93 شرایط خوبی حاکم شد که لازم است از همه عزیزانی که تلاش کردند تا رتبه ما در سطح کشور ارتقا پیدا کند تشکر کنیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته  در بخش عمرانی اتفاقات مهمی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ساختمان دادگستری فردیس افتتاح و ساختمان شماره 2 دادگستری هشتگرد تکمیل شد و ساختمان مرکز شورای حل اختلاف به مساحت 1800 متر مربع در حال ساخت است که امیدواریم تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه سال گذشته در زمینه جذب نیرو هم همکاران تلاش کردند و حدود 100 نفر از نیروهای جدید به جمع ما پیوستند، بیان کرد: تعدادی از قضات جذب و مشغول به فعالیت شدند و در معاونت‌های مختلف هم فعالیت‌های خوبی انجام شده است برای نمونه در معاونت فرهنگی مسابقات قرآن برگزار شد و معاونت فرهنگی رتبه قابل قبولی را در سراسر کشور به دست آورد.
مهدوی راد با بیان اینکه در سال گذشته مرکز جامع علمی و کاربردی را راه اندازی کردیم، گفت: سهمیه ویژه‌ای برای کارکنان دستگاه قضا منظور شده است تا کارکنانی که به هرعنوانی نتوانسته‌اند ادامه تحصیل دهند از فرصت به دست آمده استفاده کنند و سطح تحصیلات دانشگاهی خود را ارتقا دهند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه دادگستری استان البرز در حفظ حقوق، بیت المال و حفاظت از اراضی ملی، در کشور رتبه نخست را به دست آورده است، اظهار داشت: این مهم نتیجه فعالیت همکاران ما در بخش‌‌های مختلف است.
مهدوی راد  با اشاره به اینکه تلاش‌های آقای جهانشاهلو در حفظ اراضی ملی منجر به این شد حتی برخی از مدیران در برابر ایشان موضع بگیرند، بیان کرد: در ‌‌نهایت با تلاش‌های ایشان از اراضی ملی محافظت شد.
وی با اشاره به تلاش عده ای از افراد سودجو به بهانه انجام امور فرهنگی اظهار داشت:  عده‌ای می‌خواستند در کنار رودخانه طالقان به بهانه فعالیت‌های فرهنگی اراضی ملی را تصرف کنند که این مرکز با تلاش دستگاه قضایی تعطیل شد.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه امیدوار است دادگستری استان در سال جدید بتواند اقدامات لازم را برای مناقصه و شروع به کار ساختمان دادگستری در باغستان آغاز کند، گفت: سال گذشته 5 دفتر خدمات الکترونیک خدمات قضایی افتتاح شد و دو دفتر در آستانه افتتاح است که با شروع به کار این دفا‌تر، مردم به دادگستری مراجعه مستقیم نخواهند داشت و کاهش مراجعات می‌تواند سلامت دستگاه قضا را افزایش دهد.
مهدوی راد همچنین با اشاره به اینکه سیاست دستگاه قضایی این است که ورودی‌ها را کاهش دهد، بیان کرد: البته تعداد پرونده‌های مختومه در استان افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر در دادگاه‌های تجدید نظر، پرونده مانده نداریم و متوسط رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدیدنظر بین 30 تا 45 روز است که امیدواریم در سطوح تمامی دادگاه‌ها و دادسرا‌ها به سقف 50 روز برسیم.
رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه باید در عمل کاری کنیم که دستگاه قضایی استان البرز بتواند در بین مردم و مسئولین رتبه مقبولی را کسب کند، گفت: لازمه به دست آوردن این جایگاه خواست قضات و کارکنان مجموعه دادگستری استان البرز است و باید خودمان، مراقب وظایف و مسئولیت‌هایی باشیم که به ما محول شده است.
وی افزود: همانطور که در سال گذشته یک ماه در جذب بهره‌وری رتبه نخست کشوری را کسب کردیم، امیدواریم در سال جاری نیز قضات تلاش کنند تا در جذب بهره‌وری موفق‌تر عمل کنیم.
مهدوی ‌راد با اشاره به اینکه اکثر کارکنان و قضات دادگستری کل استان، انسان‌های شریف، شجاع، صحیح‌العمل، امین و خادم مردم هستند، بیان کرد: کارکنان سازمان‌های وابسته به دستگاه قضایی تلاش مطلوب و مقبولی دارند که لازم است از همه آن‌ها تشکر کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار