ویژه برنامه های صداوسیمای مراكز استان ها برای پخش در ایام نوروزی تدارك دیده شد.
کد خبر: ۱۹۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱ 08 March 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی رسانه ملی: صداوسیمای مراكز استان ها برای پر كردن اوقات فراغت مخاطبانشان ویژه برنامه هایی را تدارك دیده اند تا نوروز را با خاطرات خوشی بگذرانند. 

برخی از برترین ویژه برنامه های مرکز فارس و مشخصات آن ها ذیلا ارائه می شود.

"كاشانه مهر" در 13 قسمت 60 دقیقه ای، ساعت 11 با بخش های متنوع و شاد در ایام نوروز پخش می شود.  

آموزش و معرفی غذاهای سنتی و محلی استان، آموزش هنرهای دستی و بومی ، اتاق كودك با حضور كارشناسان خبره و ممتاز با موضوعات متنوع ، آموزش خانواده ها برای پیشگیری از بروز بیماری در كودكان، روان شناسی و تربیت كودك،. سرودها و وله های شاد و متنوع، ارتباط مردمی و حضور مردم در برنامه از طریق پیامك از بخش های این برنامه است.  

"كاشانه مهر" به تهیه كنندگی علیرضا باغبان و كارگردانی علی محمد بهمنی پخش می شود.  
برنامه "عروس قرابه" مستند داستانی است كه به صنعت تولید قرابه های شیشه ای می پردازد. این مستند فرهنگ تعاون و كارآفرینی در روستاهای میمند را معرفی و صنعت تولید قرابه های شیشه ای كه برای نگهداری گلاب و عرقیات استفاده می شود را نشان می دهد.  

" عروس قرابه " همدلی و تلاش برای آوردن سنگ سیلیس از كوه های منطقه تا تولید شیشه، قرآبه به بازار و اشتغال زایی در این صنعت قدیمی را به تصویر می كشد. این مستند داستانی با نویسندگی و كارگردانی عبدالرضا پیراحمدیان، تهیه كنندگی محمد امین پیراحمدیان به مدت 30 دقیقه درایام نوروز پخش می شود.  

"بچه ها سلام" در ایام نوروز در 13 قسمت 45 دقیقه ای ساعت 16 از سیمای فارس پخش می شود. نمایش عروسكی، نمایش جی جی وی جی ( نمایش بومی و سنتی استان فارس) ، انیمیشن های جذاب و تولیدی مركز از بخش های این است. محسن خلیفه تهیه كنندگی و حمید هاشم زاده كارگردانی آن را به عهده دارند.  

"بهار نارنج" در 13 قسمت 60 دقیقه ای ساعت 21 پخش می شود. نمایش های طنز، گزارش از مهمانان نوروزی، حضور مجریان موفق شبكه فارس به عنوان مجری مهمان، مسابقه سفره هفت سین شهرستان های فارس به صورت حضوری، سرودهایی با تصاویر اماكن دیدنی فارس، حضور خوانندگان بومی فارس از بخش های برنامه "بهار نارنج" است. شهریار باقری نژاد تهیه كنندگی و كارگردانی برنامه را به عهده دارد.  

"شب آوا" برنامه ای است كه با دعوت از شعرا و خوانندگان استان فارس و اجرای شعرهای بسیار زیبا در 13 قسمت 15 دقیقه ای در شب های نوروز از ساعت 22:15 به كارگردانی فرزاد كشاورز پخش می شود.  

"در شهر" در 13 قسمت 10 دقیقه ای به تهیه كنندگی و كارگردانی مرتضی رضایی از مشكلات و زیبایی های شهر شیراز و مهمانان نوروزی گزارش تهیه و از سیمای فارس پخش می شود.  

پخش 13 فیلم سینمایی از فیلم های برتر ایران و جهان، پخش 13 قسمت گلچین بهترین قسمت های برنامه "خوشا شیراز"، پخش سریال" جواهری درقصر"، پخش مجموعه" كوچه هفت پیچ" از تولیدات فاخر شبكه فارس با حضور جمعی از هنرمندان و بازیگران برجسته تئاتر و تلویزیون و سینما شیرازی و استان در 13 قسمت 25 دقیقه ای به تهیه كنندگی و كارگردانی عبدالعلی نیكومنش، پخش گزیده ای از بهترین آیتم ها و برنامه های نمایش طنز تولید شبكه فارس، تهیه و تولید 13 قسمت 5 دقیقه ای موزیك تصویر از سرودهای واحد موسیقی ، پخش 13 قسمت مستند های فاخر تولید شبكه فارس و مستند های تامینی، پخش 13 قسمت برنامه" حرم سوم " به مدت 20 دقیقه با حضور كارشناسان مذهبی نخبه شیراز با موضوع پاسخگویی به شبهات مذهبی از برنامه های سیمای فارس در ایام نوروز است.  

در موسیقی"یاد یار" اسامی محلات و مناطق شیراز قدیم با نام های قدیمی خود معرفی می شوند ریتم های محلی نیز در این قطعه با تنظیم علیرضا اوجی، آهنگسازی و خوانندگی حسن صفری و شعر بیژن سمندر شنیده می شود.  

موسیقی محلی" یا شاه چراغ " بر اساس شعری از بیژن سمندر كه از لحنی صمیمی و بی تكلف برخوردار است با آهنگسازی حسن صفری در مایه شوشتری و با تنظیم امین شكرگزار پخش می شود. ویژگی بارز این قطعه، تلفیق مناسب لهجه و موسیقی اركسترال است.  

موسیقی "خونه قدیمی" توسط مهدی زارع آهنگسازی و تنظیم شده و با شعرغلامعلی خوشبخت و با اجرای محمد خلیلی موسیقی" نكنی یادم چرا" بر اساس یكی از تم های رایج قدیمی توسط علیرضا اوجی، بازسازی و تنظیم شده است. شعر این قطعه برگرفته از قطعه ای است كه توسط خواننده سرشناس محلی فارس مرحوم صمد بردیده اجرا شده بود و در تنظیم جدید مهران بردیده خوانندگی آن را به عهده دارد.  

برنامه رادیویی " نارنجستان" در نوروز ساعت 9:30 تا 12به تهیه كنندگی اسماعیل حسین زاده ، زهرا سقایی پخش می شود. طنز، موسیقی های بومی و محلی ، گزارش و گفتگو با گردشگران، اطلاع رسانی در زمینه هواشناسی، ترافیك، پلیس، ارتباط با مراكز استان ها، تلفن و پیامك، معرفی جاذبه های گردشگری، ارتباط با شهرستان ها از بخش های این برنامه است.  

برنامه رادیویی "ساعت گل" هر روز ساعت 18 تا 20:30 به تهیه كنندگی محمد كاظم یاسری، فاطمه وكیلی با موضوع گفتگو با مسافران و گردشگران، مصاحبه با كارشناسان و فارس شناسان، ارتباط با شهرستان ها و گزارشگران مراكز پخش میشود.  

برنامه "تحویل بهار " و "شب چراغ " هر روز به ترتیب ساعت 6 و 22به صورت زنده از صدای مركز فارس پخش  

می شود. این برنامه با اطلاع رسانی درباره مكان های اسكان مسافران نوروزی، آثار باستانی، تفریحی و گردشگری، هواشناسی، ترافیك و ... در كنار مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود. خدایار رنجبر، عبدالحسین جاوید جهرمی تهیه كنندگی و سارا بهرامی ، مانی آبادیان گویندگی آن را به عهده دارند.  

برنامه "كوچه باغ ترانه " در ایام نوروز از ساعت 15 تا 17 به صورت زنده پخش می شود. در این برنامه به درخواست مخاطبان، ترانه ها و موسیقی های اصیل، بومی و محلی پخش و در فواصل برنامه با پخش پیام های گردشگری و اخلاقی، اطلاع رسانی نیز می شود.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار