کد خبر: ۱۹۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 08 March 2016


سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه عملیات جداسازی مرز بین اراضی ملی و مستثنیات در مناطق بحرانی انجام شده است، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری تاکنون بالغ بر ۳۳۲ هکتار رفع تصرف از اراضی ملی البرز انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حامد فرضی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان البرز که عصر امروز در محل مرکز شهید جوانشیر مناع طبیعی و آبخیزداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه روز سوم از هفته منابع طبیعی تحت عنوان حفاظت و قانون نامگذاری شده است، اظهار داشت: رسالت اصلی سازمان جنگل‌ها حفظ اراضی ملی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با عزم و همت دستگاه قضای استان البرز تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها را شاهد هستیم، افزود: نسبت به سال گذشته در زمینه تصرفات اراضی ملی و رسیدگی به پرونده‌های این بخش رشد 30 درصدی را شاهد بوده‌ایم.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خاطرنشان کرد: عملیات جداسازی مرز بین اراضی ملی و مستثنیات در مناطق بحرانی انجام شده و بیشترین تصرفات در این مناطق بوده است که در این راستا 90 کیلومتر تنسیق‌گذاری با بتن‌های یک تنی در مرز ملی و مستثنیات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد تغییر اقلیمی و آب و هوایی هستیم که این امر سبب می‌شود دامداران برای تهیه و تامین علوفه مور نظر زودتر از موعد طبیع،ی دام‌های خود را به مراتع بیاورند، تصریح کرد: برای جلوگیری از بروز تخلقات در این بخش باید بر اساس قانون وارد عمل شد.

فرضی با تاکید بر اینکه در حاضر در زمینه رفع تصرفات، دستگاه‌ قضایی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌ به گونه‌ای که در 10 ماهه سال جاری تاکنون بالغ بر 332 هکتار رفع تصرف از اراضی ملی انجام شده است، گفت: خوشبختانه همکاری خوبی با دستگاه قضا در این رابطه صورت گرفته است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه چرای زودهنگام و بیش از حد مراتع و همچنین بهره برداری زیاد از گیاهان کوهی علاوه بر آسیب رساندن به طبیعت منطقه سبب به‌هم خوردن رویش گیاهان می‌شود، افزود: بعضی از افراد سبزی‌های کوهی را از ریشه قطع می‌کنند که این کار سبب از بین رفتن مراتع استان می‌شود.

وی با اشاره به آفرودسواری عده‌ای از شهروندان در منطقه آتشگاه کرج که سبب از بین رفتن بافت طبیعی این منطقه می‌شود، اظهار داشت: این مهم آسیب‌های جدی نظیر افزایش ریزگردها در منطقه را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در نظر داریم با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان در سه شهرستان اشتهارد، کرج و طالقان محدوده‌ای برای این ورزش در اختیار علاقمندان قرار داده شود، خاطرنشان کرد: امید است با انجام این اقدام شاهد حفظ منابع طبیعی استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار