نشریه کویتی "الجریده" ادعا کرد:
به گزارش تابناک تبریز، ایگاه اطلاع رسانی newsru.comنوشت: نشریه کویتی "الجریده" نوشته است تحویل سامانه ضدهوایی اس300 به ایران نه بخاطر مشکلات مالی بلکه به دلایل سیاسی (در رابطه با نقض تعهد تهران در مورد عدم واگذاری تسلیحات موشکی به گروه حزب الله لبنان) متوقف شده است.
کد خبر: ۱۹۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 08 March 2016
به گزارش تابناک تبریز، پایگاه اطلاع رسانی  newsru.comنوشت: نشریه کویتی "الجریده" نوشته است تحویل سامانه ضدهوایی اس300 به ایران نه بخاطر مشکلات مالی بلکه به دلایل سیاسی (در رابطه با نقض تعهد تهران در مورد عدم واگذاری تسلیحات موشکی به گروه حزب الله لبنان) متوقف شده است.
هفته گذشته 6 کشور عرب حزب الله را گروه تروریستی نامیدند. نشریه کویتی نوشته است حزب الله سامانه‌های ضدهوایی توپدار و موشکی "پانتسیر اس1" ("سام  22") را از روسيه دریافت کرده و می‌توانست آنها را به لبنان منتقل کند. همچنین از تحویل موشک ضد ناو "یاخونت" روسيه به حزب الله سخن رانده مي‌شود.
نشریه ادعا می‌کند شواهد امر از طرف اسرائیل ارائه داده شده و پس از آن ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شخصاً دستور داد تحویل سامانه ضدهوایی اس300 به ایران متوقف شود. خلبانان روس که برفراز لبنان و سوریه پرواز می‌کنند و حضور سامانه‌های مذکور در اراضی تحت کنترل حزب الله در لبنان را مشاهده کرده بودند صحت اطلاعات اسرائیلی‌ها را تأیید کردند.
جریده همچنین نوشته است مسکو بوضوح به تهران فهمانده که منافع آنها در سوریه یکسان نیست و نظامیان روس به شرکت نیروهای مسلح ایران در نجات رژیم بشار اسد نیاز ندارند.
تحویل سامانه ضدهوایی اس300 به ایران باید 18 فوریه آغاز می‌شد ولی این سامانه اینطور هم به ایران نرسید. خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسيه نوشت "طرف ایرانی مبلغ درج شده در قرارداد را پرداخت نکرده است". اندکی بعد دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام نمود تاریخ معین تحویل سامانه ضدهوایی اس300 به ایران تعیین نشده از جمله به این دلیل که هنوز مبلغ مربوطه پرداخت نشده است. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسيه 21 فوریه بطور ناگهانی به ایران پرواز کرده و پیام سری رئیس‌جمهور روسیه را به رئیس‌جمهور ایران رساند.
پایگاه اطلاع رسانی newsru در اسرائیل به به گزارش رسانه‌ها اشاره کرد که نوشته بودند نیروی هوایی اسرائیل به انبارهای موشک‌های سامانه "پانتسیر" و موشک‌های "یاخونت" حزب الله در لبنان ضربه زده است. علاوه بر این، بنیامین ناتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حین سخنرانی در اکتبر سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل به تحویل "یاخونت" روسيه به شبه‌نظامیان حزب الله اشاره کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :