کارشناس مسائل دینی و مذهبی
کارشناس مسائل دینی و مذهبی گفت: آنچه می‌تواند مادران و فرزندان‌شان را در امر تربیت بیمه کند، عمل کردن به سیره و رفتار عملی و علمی حضرت فاطمه زهرا (س) است.
کد خبر: ۱۹۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 08 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام رجب‌علی نصرالله‌زاده در دوره آموزشی طرح سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: سیره رفتار حضرت فاطمه (س)، الگو و سرمشقی مناسب برای سبک زندگی اسلامی و تربیت صحیح فرزندان است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) با فرزندان با ادب و احترام رفتار می‌کردند و همیشه سعی در آموزش، تربیت دینی و اخلاقی آنان داشتند، گر چه حضرت فاطمه (س) عمر کوتاهی داشت اما در همین عمر کوتاه آن‌چنان از ایشان رفتار، گفتار، سکنات، اقوال غنی، پرمغز و درس‌آموز نقل‌شده که یک الگوی کامل و بسیار روشن برای زندگی بشری است.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با بیان این مطلب که یکی از ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، «بعد تربیتی» زندگی آن حضرت است، افزود: از نکات بارز حضرت زهرا (س) در تربیت فرزندان، سبک عملی تشویق به عبادت برای آنها بود، هنگامی که والدین الگوی عملی کودکان برای عبادت پروردگار باشند، در آینده و بزرگسالی آنها نیز به پیروی از والدین این راه را پیش می‎برند.

وی تصریح کرد: کسی که بیش از همه در میدان تعلیم و تربیت نقش ایفا می‌کند و اولین نفری است که کار تربیتی را آغاز می‌کند، مادر است و در این جهت تمام حرکات و رفتار مادر، اعم از لبخند، نفس کشیدن، ظاهر و باطن، تأثیر عمیقی بر کودک و روح او می‌گذارد.

نصرالله‌زاده با بیان اینکه آنچه می‌تواند مادران و فرزندان‌شان را در امر تربیت بیمه کند عمل کردن به سیره و رفتار عملی و علمی حضرت فاطمه زهرا (س) است، اضافه کرد: تمام عظمت‌ها و شکوه‌هایی که به بهترین صورت در زندگی فرزندان فاطمه (س) متجلی است نشان‌گر تربیت تابناک و آموزه‌های ارزشمند حضرت فاطمه (س) است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی و دلهره‌های همیشگی پدر و مادر حفظ و سلامت کودک است این نکته در زندگی حضرت زهرا (س) مورد توجه کامل قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)، کودکانش را به محضر رسول خدا (ص) می‌فرستاد تا از دریای دانش متصل به وحی و علم مطلق الهی رسول خدا (ص) استفاده برند و از آنان می‌خواست که آنچه را آموخته‌اند، بازگو کنند.

وی افزود: از میان معصومین (ع) آنکه زندگی پربرکتش به‌ویژه برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می‌کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا (س) است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای ما راهگشاست.

نصرالله‌زاده بیان کرد: در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد، الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلماً پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.

وی در پایان این مراسم به بررسی برخی گوشه‌هایی از سبک زندگی عبرت‌آموز زندگی سراسر نور حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار