بررسی وضعیت لیگ قهرمانان آسیا؛
تابناک اصفهان: هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در گروه های هشت گانه طی هفته گذشته برگزار شد و به جز تراکتور از میان تیم های ایرانی سپاهان و ذوب آهن نتوانستند بر خلاف هفته نخست از پس حریفان عرب خود بربیایند تا کارشان اندکی به مشکل برخورد کند.
کد خبر: ۱۹۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲ 08 March 2016
تابناک اصفهان - حمید معانی : هفته دوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در گروه های هشت گانه طی هفته گذشته برگزار شد و به جز تراکتور از میان تیم های ایرانی سپاهان و ذوب آهن نتوانستند بر خلاف هفته نخست از پس حریفان عرب خود بربیایند تا کارشان اندکی به مشکل برخورد کند.

نگاهی کوتاه می اندازیم به بازی های برگزار شده در تمام گروه های رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تا مروری کرده باشیم بر آنچه در هفته دوم این جام معتبر آسیایی گذشت.

گروه A

در این گروه تیم های سپاهان، النصردبی، الاتحاد عربستان و لکوموتیو ازبکستان حضور دارند، سپاهان پس از بازی بسیار خوبی که در دیدار رفت برابر النصر به نمایش گذاشت در دیدار برگشت با وجود بازی خوب در نیمه نخست در نیمه دوم در خط دفاعی پراشتباه ظاهر شد تا تمام اندوخته های بازی رفت خود را یکجا از دست بدهد.

در دیگر دیدار این گروه دو تیم الاتحاد عربستان و لکوموتیو ازبکستان بازهم به تساوی رسیدند تا همچنان برای صعود شانس داشته باشند، با این تساوی دو تیم سه امتیازی و دو تیم دو امتیازی در این گروه قرار دارد. هم اکنون هر چهار تیم برای صعود از این گروه شانس دارند.

گروه B

ذوب آهن، لخویا، النصرعربستان و بنیادکار ازبکستان چهار تیم حاضر در این گروه را تشکیل می دهند، ذوب آهن نیز در هفته دوم برد بسیار خوب خود در خانه لخویا را نتوانست این بار در خانه خودش تکرار کند تا با توجه به پیروزی النصرعربستان برابر بنیادکار و با توجه به تفاضل گل بهتر این تیم صدر جدول را به حریف عربستانی خود پیشکش کند.

بنیادکار و لخویا نیز هر یک با یک امتیاز در رتبه های سوم و چهارم این گروه قرار گرفتند.

گروه C

تراکتورسازی تبریز که به همراه تیم های الجزیره امارات، الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان در این گروه قرار دارد برخلاف دو تیم دیگر ایرانی حاضر در این رقابت ها توانست از دیدار برگشت خود برابر الجزیره نیز سه امتیاز کامل را بگیرد تا با 6 امتیاز مقتدارنه برصدر جدول تکیه بزند.

الهلال عربستان نیز برخلاف بازی رفت خود که برابر پاختاکور به تساوی در خانه حریف رسیده بود در دیدار برگشت این تیم را با نتیجه 4 بر یک درهم کوبید تا از هم اکنون نشان دهد می تواند حریف سرسختی برای تراکتور و سایر تیم ها باشد.

گروه D

تیم های الجیش قطر، العین امارات، الاهلی عربستان و نسف ازبکستان چهار تیم این گروه را تشکیل می دهند، الجیش در دیدار برگشت برابر العین امارات همان نتیجه بازی رفت را تکرار کرد تا با 6 امتیاز صدرنشین این گروه باشد، در دیگر بازی این گروه نسف قارشی شکست بازی رفت برابر الاهلی عربستان را جبران کرد تا هر دو تیم با سه امتیاز در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته و العین نیز در مکان چهارم بایستد.

گروه E

از این گروه به بعد تیم های شرق آسیا حضور خواهند داشت، جیانگسو چین در این گروه موفق شد با نتیجه 3 بر 2 چونبوک موتورز کره‌ جنوبی را مغلوب کرده و با چهار امتیاز در صدر گروه قرار بگیرد. توکیو ژاپن هم بین دونگ ویتنام را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد و در رده سوم ایستاد. دو تیم سه امتیازی در این گروه به همراه تیم چینی رقابت سختی را برای صعود از این گروه خواهند داشت.

گروه F

در این گروه دو تیم 6 امتیازی حضور دارند. سئول کره و شاندونگ چین هر دو بازی خود را پیروز شدند و جدالی حساس در این گروه دارند.

سئول موفق شد سنفرس هیروشیما را با نتیجه 4 بر یک در هم بکوبد و شاندونگ هم بوریرام تایلند را با 3 گل مغلوب کرد.

گروه G

در این گروه ملبورن ویکتوری استرالیا با 4 امتیاز صدرنشین است. این تیم در دومین بازی خود در ژاپن مقابل گامبا اوزاکا به تساوی رسید. در دیگر بازی این گروه شانگهای چین برد ارزشمند دو بریک را مقابل تیم باسابقه سوان بلووینگر کره‌جنوبی بدست آورد. با نتایج رقم خورده در هفته دوم این گروه امتیازات جالبی در جدول گروه G رقم خورد به نحوی که تیم ملبورن ویکتوری 4 امتیاز، شانگهای سه امتیاز، گامبا اوزاکا دو امتیاز و سوان ساسونگ نیز با یک امتیاز به ترتیب رتبه های یکم تا چهارم این جدول را کسب کردند.

گروه H

پوهانگ استیلرز کره، اوراواردز ژاپن، سیدنی استرالیا و گوانگژو چین در گروه آخر این مسابقات حضور دارند، اوراواردز که در بازی نخست خود با دو گل سیدنی استرالیا را مغلوب کرده بود در بازی دوم خود با یک گل از پوهانگ کره شکست خورد تا صدر جدول را به همین تیم کره ای بدهد، در دیگر دیدار این گروه نیز سیدنی استرالیا نایب قهرمان دوره قبل این مسابقات یعنی گوانگژو چین را شکست داد تا نشان دهد تیم های بسیار خوبی در این گروه قرار داشته و رقابت ها در آن در سطح بسیار بالایی برگزار می شود، با توجه به سابقه و قدرت تیم های این گروه اگر قهرمان آسیا از آن بیرون آمد جای تعجب نیست.

با نتایج رقم خورده در گروه H پوهانگ استیلرز با چهار امتیاز، اواراواردز و سیدنی استرالیا هر یک با سه امتیاز و گوانگژو چین نیز با یک امتیاز در رتبه های اول تا چهارم این گروه قرار گرفتند.

نتایج رقم خورده در تمام گروه های آسیایی نشان می دهد هنوز تیم های ایرانی در مقایسه با سایر تیم ها تاکنون نتایج بدی کسب نکرده اندو در صورتی که برنامه ریزی درستی برای ادامه رقابت ها داشته باشند می توانند از گروه خود صعود كنند.

"گزارش از حمید معانی، روزنامه نگار"
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار