رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:این استان با تولید 2/5 میلیون تن محصولات باغی در سال 93 مقام نخست تولیدات باغی کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۱۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 06 April 2015
محمد مهدی قاسمی ، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با وجود خشکسالی های پیاپی در سال های اخیر ، فارس همچنان رتبه های برتر را در تولیدات باغی و زراعی حفظ کرده است.

وی ادامه داد:همچنین سال گذشته کشاورزان فارس با 5/8 میلیون تن محصولات زراعی رتبه دوم را برای فارس به ارمغان آوردند.

قاسمی اضافه کرد: استان فارس با تولید 707 هزار تن محصولات دامی رتبه پنجم کشور و با تولید 9300 تن تولیدات شیلاتی رتبه یازدهم در بین استان های غیر ساحلی کشور را به دست آورد.

به گفته وی ، سال 93 استان فارس در تولید انگور، بادام ، لیموترش ، لیموشیرین ، انار ، انجیر ، به ، لوبیا و گوجه فرنگی مقام اول کشور را کسب کرد.

قاسمی بیان داشت:فارس در تولید هلو ، پرتقال، جو، عدس، چغندرقند، هندوانه ، ذرت علوفه ای نیز مقام سوم را از آن خود کرد.

وی افزود: افزون بر این استان فارس در سال 93 در تولید گندم ، ذرت دانه ای ، پنبه ، غلات ، حبوبات ، سبزی ، علوفه ، گردو و نارنگی رتبه دوم را داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد:همچنین فارس با تولید 60 هزار و 500 تن گوشت قرمز که معادل هشت درصد کل کشور است ، رتبه اول تولید این محصول دامی را به خود اختصاص داد.

او گفت: اجرای آبیاری بارانی در سطح 2700 هکتار از اراضی کشاورزی این استان نیز رتبه دوم و اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 4600 هکتار رتبه سوم را برای فارس به ارمغان آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار