کد خبر: ۱۹۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 07 March 2016

عضو شورای اسلامی کرج با انتقاد از اینکه معابر این شهر بر اساس طرح جامع ۴۰ سال قبل است، گفت: شوارع فعلی پاسخگوی نیاز جمعیتی نیست.

حجت الله غلامرضایی از افزایش ۱۰ درصدی بودجه سال ۹۵ شهرداری نسبت به سال جاری خبر داد و اظهار کرد: بودجه پیشنهادی مجموعه شورا برای شهرداری در سال آینده هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان است که از این مبلغ هزار و ۱۳۴ میلیارد (۶۶ درصد) در بخش عمرانی و ۴۵۸ میلیارد (۳۴ درصد) نیز برای امور جاری در نظر گفته شد.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر کرج ادامه داد: یکی از اقدامات مطلوب شهرداری ها کاهش هزینه های جاری و افزایش بودجه عمرانی است که شهرداری کرج نیز اهتمام خود را بر این موضوع معطوف کرده و نتایج آن نیز در جای جای شهر مشهود است بنحوی که به تعبیر برخی ها، کرج به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

طرح جامع کرج در سال ۱۳۵۲ تصویب و ابلاغ شد

وی افزود: در حال حاضر کمتر چهار راهی در این کلان‌شهر وجود دارد که تقاطع احداث نشده باشد، دلیل این حجم وسیع از تقاطعات نیز این است که معابر و شوارع فعلی پاسخگوی نیاز ترافیکی شهر نیست و باید گسترش داده شود.

غلامرضایی بیان کرد: طرح جامع شهرها بر اساس چندین آیتم نظیر محدوده شهر، جمعیت، سرانه خدماتی، معابر و شوارع و غیره تهیه و تصویب می شود که اولین طرح جامع کرج در سال ۱۳۵۲ تصویب و ابلاغ شد اما در آن زمان جمعیت کرج کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و محدوده آن نیز بسیار کوچک بود، این در حالی است که امروز بیش از دو میلیون نفر در کلان‌شهر کرج زندگی می کنند.

معابر کرج بر اساس طرح جامع ۴۰ سال قبل است

عضو شورای اسلامی شهر کرج متذکر شد: در حال حاضر که جمعیت کرج ۲۰ درصد افزایش داشته و محدوده آن نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد گسترش یافته است اما متاسفانه معابر و شوارع بر اساس همان طرح سال ۵۲ است و توسعه خاصی در آن صورت نگرفته لذا با توجه به ترافیک که به معضلی در شهر تبدیل شده، ناچار به احداث تقاطعات هستیم.

وی اظهار کرد: البته تقاطع ها زمانی چاره ساز است که ترافیک را به معابر جلوتر منتقل نکند لذا یکی از نیازهای اساسی شهر کرج تدوین طرح جامع ترافیک و حمل و نقل بود که سال گذشته پیشنهاد دادیم همانطور که برای توسعه شهری به طرح جامع و تفضیلی نیاز داریم، طرح جامع حمل و نقل و ترافیک نیز تدوین شود که خوشبختانه تصویب و ابلاغ شد.

اولویت بودجه عمرانی ۹۵ تکمیل تقاطعات نیمه تمام است

غلامرضایی گفت: طرح جامع ترافیک، وضع موجود را ارزیابی کرده و بر اساس نیاز معابر پروژه های جدید با افق بلند مدت تعریف می کند، از مزایای طرح مذکور این است که تقاطعات تعریف شده به صورت رینگ بهم متصل شده و مانع انتقال ترافیک از نقطه ای به نقطه دیگر می شود.

وی سوالی در زمینه پروژه های ترافیکی سال آتی را اینچنین پاسخ داد: در طرح جامع حمل و تقل و ترافیک، اولویت بودجه عمرانی برای تکمیل تقاطعات نیمه کاره در نظر گرفته شده است.

پروژه عظیم ترافیکی کرج در سال آینده کلید می خورد

عضو شورای اسلامی شهر کرج خبر داد: مراحل مقدماتی بزرگراه شمالی در دست اجراست که قرار است عملیات اجرایی آن در سال آینده آغاز و طی ۴۸ ماه تکمیل شود، این بزرگراه با طول ۱۷.۶ کیلومتر از انتهای غربی آزادراه شهید همت شروع شده و با گذر از ارتفاعات رودخونه کرج و منطقه عظیمیه ادامه می یابد در نهایت نیز در محدوده بهشت سکینه به اتوبان متصل خوهد شد.

غلامرضایی افزود: در مسیر این بزرگراه ۱۱ تقاطع غیرهمسطح و ۱۷ دستگاه پل تعبیه شده، همچنین عرض مسیر ۳۶.۲ متر بر اساس دو باند رفت و سه باند برگشت با هزینه اولیه حدود ۵۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

ترافیک کرج تا دو سال آتی ۵۰ درصد کاهش می یابد

وی ابراز امیدواری کرد، با احداث بزرگراه شمالی، میان گذر جنوب، تکمیل خط دو مترو و BRT، طی دو سال آینده حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد معضل ترافیکی کلان‌شهر کرج رفع شده و از عواقب آن نظیر آلودگی هوا، مصرف بالای سوخت و غیره کاسته شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ شهروندی در استفاده از وسائط نقلیه عمومی توضیح داد: خط دو مترو به طول ۱۵ کیلومتر از میدان شهید سلطانی به سمت کمالشهر در دست احداث است و هم اکنون ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پروژه BRT نیز با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از مسیر میدان امام خمینی (ره) به سمت خیابان شهید بهشتی در شورای اسلامی شهر کرج به تصویب رسیده است.

۶۷ درصد خودروهای عبوری از اتوبان وارد کرج می شوند

غلامرضایی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه بالغ بر ۲۰۰ هزار خودرو در اتوبان تهران - کرج - قزوین رفت و آمد دارند که از این تعداد حدود ۶۷ درصد وارد شهر کرج می شوند اما با احداث بزرگراه شمالی دیگر نیازی به ورود این خودروها به داخل شهر نیست و می توانند مسیر خود را از راه های برون شهری ادامه دهند.

اختصاص ۱۲۰ میلیارد برای تعریض معابر/احداث تقاطعات به صرفه تر است

به گزارش مهر وی سوالی در زمینه بودجه تملک و تعریض معابر را اینچنین پاسخ داد: حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه برای تعریض خیابانهای شهر نظیر مطهری، فرگاز، ولیعصر (عج) مهرشهر و ... اختصاص داده ایم اما از آنجاکه شهرداری موظف است برای تعریض خیابان خسارت مالکان را بر اساس قیمت روز پرداخت کند، این اقدام بار مالی بسیاری در پی دارد و هزینه آن چندین برابر احداث تقاطعات است لذا مجموعه مدیریت شهری به این نتیجه رسید که با احداث پروژه های جدید علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، مشکل ترافیک کنونی و آینده شهر را چاره کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در پایان متذکر شد: مجموعه مدیریتی استان برای رفع مشکلات شهر از جمله ترافیک، یکپارچه و واحد شده اند و نوید می دهم که طی دو یا سه سال آینده شاهد کاهش چشمگیر ترافیک در این کلان‌شهر خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار