کد خبر: ۱۹۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 07 March 2016


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: این شهرستان 760 هکتار بافت فرسوده دارد.

حجت‌الله غلام‌رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های اخیر شهرستان کرج توسعه بسیاری یافته و در یک دهه اخیر هم از نظر وسعت شهرستان و هم از نظر افزایش جمعیت جزء رتبه‌های نخست کشور قرار داریم.

وی تصریح کرد: این توسعه موجب شده که از نظر اصول مهندسی در ساخت و سازها، با استانداردهای لازم فاصله داشته باشیم و تلاش‌های مدیریت شهری و شهرداری کرج برای اصلاح این روند همچنان ادامه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: در حال حاضر بیش از 760 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده در شهرستان کرج وجود دارد که اگر برای بازسازی و نوسازی این مناطق برنامه‌ریزی جدی نداشته باشیم، در زمان‌های بحرانی و وقوع حوادث غیر مترقبه با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

غلام‌رضایی گفت: برای بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اعتبارات بسیار زیادی نیاز است که به طور قطع مدیریت شهری کرج، شورای شهر و شهرداری توان تامین این اعتبارات را به تنهایی ندارند، به همین دلیل نیازمند عزم ملی و نگاه ویژه هستیم.

وی بیان داشت: باید به صورتی برنامه‌ریزی کرد که مردم مشارکت لازم را داشته باشند و بتوانیم از اعتبارات بخش بانکی کشور و مشارکت مردمی استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: بنابراین باید با یک نگاه ملی و عزم جدی به موضوع بافت‌های فرسوده در کرج توجه شود و در این صورت است که می‌توانیم بخش مهمی از مشکلات را با بازسازی این مناطق برطرف کنیم.

غلامرضایی ادامه داد: به طور قطع در شرایط فعلی و در زمانی که حوادثی چون سیل و زلزله در کرج اتفاق بیفتد، بافت‌های فرسوده توان مقابله با این حوادث را نداشته و هزینه‌ها و خسارات بسیاری به مرکز استان البرز تحمیل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار