کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه از برخورد جدی با عرضه کنندگان محصول نان برنجی در کرمانشاه توسط نیروهای این مرکز خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 06 March 2016
کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه از برخورد جدی با عرضه کنندگان محصول نان برنجی در کرمانشاه توسط نیروهای این مرکز خبر داد.

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برگزاری مانور طرح سلامت نوروزی در کرمانشاه با مشارکت برخی دستگاه های اجرایی طی هفته گذشته، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح ۱۲ مرکز متخلف عرضه و فروش محصول نان برنجی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: ۳ تن نان برنجی از محله راسته بازار فیض آباد شهر کرمانشاه به صورت امانت بلوکه شده که نمونه ای از این محصولات به مرکز اداره نظارت بر مواد غذایی و معاونت غذا و دارو جهت انجام آزمایش و رسیدگی بیشتر ارسال شده است.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: این مراکز غیربهداشتی به مدت ۷۲ ساعت پلمب شده تا نظارت بر تخلف و برخورد قانونی متناسب در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: ۳ مورد از این ۱۲ مکان مرتکب تقلب و استفاده از رنگ شیمیایی غیر مجاز در محصول نان برنجی شده که به دستگاه قضایی معرفی شدند و مابقی ۹ نفر نیز مرتکب تخلفاتی از جمله عدم رعایت نظافت مکان، عدم رعایت بهداشت فردی و مواد غذایی، عدم بهداشت ابزار کار و ... شده اند که با معرفی به دستگاه تعزیرات حکومتی پرونده آنها پیگیری می شود.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: پس از گرفتن تعهد محضری از صاحبان مراکز متخلف به جریمه کردن آنها بسنده خواهد شد و در موارد بعدی در صورت تکرار به دادسرا معرفی می شوند.

خدادادیان با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز عرضه محصولات به متقاضیان به ویژه مهمانان نوروزی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: نیروهای مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به صورت شبانه روزی آماده رسیدگی به گزارشات مردمی بوده و شهروندان می توانند از طریق سامانه ۱۹۰ موارد غیربهداشتی را گزارش دهند.

وی خاطر نشان کرد: طبق قانون ۱۸۸ قانون مجازات اسلامی، رسیدگی به این جرایم توسط دستگاه هایی قضایی انجام و با این متخلفین برابر با قانون برخورد خواهد شد.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در پایان به مردم توصیه کرد از مراکز مجاز بهداشتی اقلام مورد نیازخود را تهیه کنند و به تاریخ مصرف، شماره شناسه محصول، آرم سلامت وزارت بهداشت و نیز مجوز کسب مراکز خرید کالاها توجه لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار