کمبود امکانات در البرز خسارت آفرین شد
عدم توجه به تذکرات کارشناسان در استان البرز و تامین نکردن تجهیزات مورد نیاز مقابله با حوادثی چون آتش سوزی بار دیگر در این استان موجب افزایش خسارت به واحدهای تولیدی شد.
کد خبر: ۱۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 06 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: بر اثر آتش سوزی خسارات زیادی به یک کارخانه داروسازی در کرج وارد شد.
این حادثه پیش از ظهر امروز در کارخانه داروسازی تماددر گرمدره از توابع کرج رخ داد که حدود 70 درصد ماشین آلات آن در آتش سوخت.
تیم های آتش نشانی از گرمدره ، کرج ، شهرقدس و تهران در مدت زمان حدود دو ساعت توانستند این آتش سوزی را مهار کنند.
حادثه فوق در فضایی به مساحت 500 متر مربع رخ داد که خسارات زیادی به بار آورد.
در این حادثه به کسی آسیب وارد نشد و تیم های آتش نشانی پس از مهار کامل حریق به ایستگاه های خود بازگشتند.
علت حادثه و میزان خسارت وارده در دست بررسی است .
نبود امکانات مورد نیاز برای مهار آتش‌سوزی صنعتی از جمله دلایل گسترش آتش و افزایش خسارات بود.
پیش از این به دنبال انفجار یک بشکه تینر در واحد تولید رنگ‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی نظرآباد، آتش‌سوزی مهیبی در این شهرک اتفاق افتاد که منجر به از بین رفتن بیش از 90 درصد تجهیزات و مواد اولیه این کارخانه شد.
در زمان حادثه فوق غلامی مدیر عامل شرکت صنعتی سپهر نظرآباد در پاسخ به این پرسش که چرا مهار آتش‌سوزی طولانی شد، گفته بود: واحدهای آتش‌نشانی از 4 شهر یعنی نظرآباد، هشتگرد، تنکمان و حتی آبیک در استان قزوین به محل اعزام شده‌ و ماموران این واحدها از هیچ تلاشی برای کنترل و مهار آتش‌سوزی کوتاهی نکرده‌اند.
وی افزود: اما برای کنترل آتش‌سوزی، وقتی عامل این حادثه مواد صنعتی است، با آب امکان‌پذیر نیست و باید از موادی چون کف‌های شیمیایی استفاده کرد.
مدیر شرکت شهرک صنعتی سپهر بیان داشت: متاسفانه واحدهایی که برای این حادثه اعزام شده‌اند، فاقد این امکانات بوده و به همین دلیل مهار آتش‌سوزی با تاخیر همراه است.
عدم توجه به تذکرات کارشناسان در استان البرز و تامین نکردن تجهیزات مورد نیاز مقابله با حوادثی چون آتش سوزی بار دیگر در این استان موجب افزایش خسارت به واحدهای تولیدی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار