مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: انجمن سینمای جوان استان در کشور از جایگاه بسیار برجسته ای برخوردار است و هنرمندان و جوانان توانمندی در در این انجمن فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۹۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 05 March 2016
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: انجمن سینمای جوان استان در کشور از جایگاه بسیار برجسته ای برخوردار است و هنرمندان و جوانان توانمندی در در این انجمن فعالیت دارند.

ابراهیم رحیمی زنگنه در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه چهارمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه که پیش از ظهر امروز شنبه در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی کرمانشاه برگزار شد در گفتگو با خبرنگار مهر، برگزاری هفته فیلم و عکس این انجمن را راهکاری برای تشویق و ترغیب هنرمندان این عرصه ها دانست.

 وی در خصوص اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه چه راهکاری برای استمرار برگزاری این هفته ها دارد، گفت: امسال چهارمین دوره این برنامه بوده و سال گذشته نیز با یک تاخیر ۱۲ ساله سومین دوره آن برگزار شده بود، اما ما سعی داریم با حمایت هایی که صورت می گیرد، هرساله این برنامه در اسفند ماه برگزار شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه همچنین در پاسخ به اینکه آیا راهکاری برای استفاده از ظرفیت های این انجمن توسط دستگاه ها و ادارات استان اندیشیده شده تا اعضای آن نیز از این طریق کسب درآمد کند؟ افزود: انجمن فیلم و عکس سینمای جوان استان از ظرفیت بالایی برای تولید آثار هنری از جمله فیلم، عکس، فیلم کوتاه، مستند و ... برخوردار است و هم چنین در حوزه عکس نیز هنر جویان خوبی را تربیت کرده و کارهای خوبی ارائه می کند، لذا هدف ما این است  که هم از آنها حمایت کنیم و هم بستر سازی لازم برای رونق فعالیت های آنها داشته باشیم.

رحیمی زنگنه تصریح کرد: انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه در کشور از جایگاه بسیار برجسته ای برخوردار است و هنرمندان و جوانان بسیار علاقه مند و توانمندی در این انجمن فعالیت دارند.

وی افزود: بر این اساس پیشنهاد دادیم شبکه استانی  زاگرس و بسیاری از ادارات و نهادها که نیاز دارند دستاوردهای خود را از جمله کارهای فرهنگی و هنری در قالب فیلم، عکس و ... معرفی کنند از طریق سینمای جوان استان این اقدام را انجام دهند.

رحیمی زنگنه در پاسخ به اینکه آیا این موضوع از طریق اداره کل ارشاد در قالب نامه یا پیشنهادی رسمی مطرح شده است، نیز افزود: بارها این موضوعات را در جلسات مختلف مطرح کردیم و مطالبه ما بوده است و هم اکنون نیز اغلب ادارات استان از این ظرفیت استفاده می کنند.

وی یاد آوری و تاکید کرد: انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه از انجمن های تاثیر گذار و موفق در کشور است و بهترین زبان نیز بیان تاثیر گذار هنر است که باید در فعالیت هایمان از آن بهره بگیریم.

وی در خصوص حمایت مالی ارشاد از این انجمن نیز گفت: این انجمن مستقیم زیر نظر انجمن سینمای جوان وزارتخانه است و از آنجا حمایت می شود اما ما نیز حمایت هایی خواهیم داشت و در این زمینه تلاش می کنیم تا این انجمن توانمند بیش از این معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار