کد خبر: ۱۹۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 05 March 2016
تابناک گیلان: نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه نرخ شیر نیازمند یارانه است،گفت: دولت با کمک های حمایتی به نرخ شیر سرو سامان ببخشد تا علاوه بر مصرف کنند دامدار هم متضرر نشوند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تعیین  نرخ شیر  در بازار لبنیات کشور گفت: دامداران ما جزو اقشار زحمتکش کشور هستند و در این  امر  شکی نیست؛اما  ما باید نرخ شیر را  به گونه ای اعلام کنیم که در دو رکن اقتصادی شیر  از جمله دامدار و  مصرف کننده،متضرر نشوند.

نماینده  مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه گرانی شیر را  مناسب نمی دانم ،تصریح کرد:تزریق یارانه به شیر راهکاری است که می تواند  فضای مدیریتی برای دامدار ایجاد کند تا متضرر نشوند و این درحالی  است که گرانی شیر نمی تواند  بازار آن را  سرو سامان ببخشد،بلکه گرانی  نیز می تواند به مصرف کننده  فشار اقتصادی وارد کند.

شیر نیازمند یارانه است

وی، تصریح کرد: شیر نیازمند یارانه است؛زیرا با سلامت مردم در ارتباط است و اگر  شیر گران باشد و مردم نتوانند از خاصیت های این کالا بهره مند شود ما مجبوریم  برای جبرا ن یارانه شیر،هزینه درمانی ناشی از عدم مصرف شیر را پرداخت کنیم.
بائوج لاهوتی

صادرات شیر نیازمند نگاه کاربردی به صادرات  است

وی ادامه داد:سرانه مصرف کشور در امر سلامت باید رعایت شود؛چراکه شیر جزو کالاهای  است که در سرانه مصرف جایگاه ممتازی دارد؛بنابراین  باید دولت با تدابیری اقتصادی  نرخ شیر را به گونه ای ترسیم کند که نه تنها دامدار ضرر نکند،بلکه مصرف کننده با توجه به یارانه ای که به شیر  تزریق شده بتواند  شیر را  با نرخ مناسبی  خریداری کند.

عضوکمسییون عمران مجلس،یادآورشد:صادرات شیر می تواند برای ما دستاوردهای اقتصادی بهمراه داشته باشد اما این امر نیازمند نگاه  کاربردی به صادرات  است؛ما می توانیم با بهره گیری از شرایط و ظرفیت اقلیمی کشورمان در صنعت دامداری بهتر از گذشته هدفمند عمل کنیم  تا بنیه  صنعت دامداری  به نحو مطلوب تقویت شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
شما نماینده لنگرود کی به دزد و رانت خوری و خرید رای مردم سر وسامان می دهی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار