شهردار اردبیل گفت: در گرامی‌داشت هفته درخت و درخت‌کاری اولین باغ مثمر در اردبیل در شهرک بعثت احداث، اجرایی و عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۱۹۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹ 04 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان  در جریان بازدید از برخی طرح‌های توسعه‌ای فضای سبز و درخت‌کاری در اردبیل اظهار کرد: روز شنبه همزمان با هفته منابع طبیعی در شهرک بعثت اردبیل آیین روز درخت‌کاری با غرس و کاشت انواع گونه‌ها در شهر اردبیل گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا احداث باغ مثمر را در اردبیل و در شهرک‌های جدیدالاحداث همچون بعثت شاهد باشیم تا زمینه برای فراگیر شدن توسعه درختان و جنگل‌ها و تولید اکسیژن خالص برای هموطنان‌مان در اردبیل فراهم آید.

شهردار اردبیل از توزیع نهال در ایستگاه‌های مختلف و جلوی مصلای اردبیل برای مشارکت بالای مردم در کاشت نهال در مناطق مختلف شهری خبر داد و افزود: امیدواریم هموطنان‌مان در این زمینه مشارکت جدی را داشته باشند تا بستر سرسبزی و آبادانی شهر و دیارمان بیش از هر زمان دیگر فراهم آید.

لطف‌اللهیان بیان کرد: در آستانه سال نو در کنار کاشت گونه‌های گیاهی و نباتات مختلف، کاشت نهال با نام و یاد شهدای سرافراز استان اردبیل انجام می‌شود که این کار با مشارکت شورا و شهرداری اردبیل و در گرامی‌داشت روز درخت‌کاری به عنوان یک وظیفه عمومی و فراگیر به انجام می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: تمام تلاش‌مان بر این است تا به یاد و نام شهدای استان درختی در مناطق مختلف شهری کاشته شود تا سرسبزی و آبادانی برای نسل آینده در بهترین شرایط رقم بخورد.

شهردار اردبیل یادآور شد: هر چند مجموعه شهرداری تلاش می‌کند تا در رونق‌بخشی به این عرصه یک حرکت جدی و مشارکت همگانی را از سوی مردم در پیش‌برد اهداف کارآمد در این حوزه به نظاره بنشیند اما تلاش جدی‌تر بر این است تا یک فرصت استثنایی برای تولید، توسعه و کاشت انواع گونه‌های نهال، در پارک‌ها فضاهای سبز و ورودی شهرها انجام شود تا شهر اردبیل به یک نماد واقعی از سرسبزی و طراوت و نشاط تبدیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار