سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک درصد جمعیت و هشت درصد امکانات دنیا را داریم، گفت: راه حل مشکلات اقتصادی اجرای نسخه اقتصاد مقاومتی است که ستون فقرات آن موضوع تولید است.
کد خبر: ۱۹۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 03 March 2016
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک درصد جمعیت و هشت درصد امکانات دنیا را داریم، گفت: راه حل مشکلات اقتصادی اجرای نسخه اقتصاد مقاومتی است که ستون فقرات آن موضوع تولید است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالرضا مصری امروز در نشست نمایندگان منتخب مردم استان کرمانشاه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل در استان کرمانشاه وضعیت بیکاری است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ریشه بیکاری را در فرهنگ کار و مصرف بیان کرد و گفت: یک درصد جمعیت و هشت درصد امکانات دنیا را داریم و نسخه اقتصاد مقاومتی یک بحث نیست که طی مدت کوتاه ابلاغ شده باشد و ستون فقرات این نسخه شفابخش موضوع تولید است.

مصری با بیان اینکه سرمایه، تولید، فروش، سود و مالیات یک فرمول اصلی برای اقتصاد است، تصریح کرد: سرمایه نیاز به امنیت سیاسی، اجتماعی و ثبات دارد و سود نیاز به سنجش و بازدهی نسبت به سایر بخش‌ها دارد و باید قانون ثابت در زمینه فعالیت‌های اقتصادی وجود داشته باشد تا سرمایه‌گذاران در این حوزه با اعتماد بیشتری ورود پیدا کنند.

وی تولید را نیازمند منابع مالی و انسانی و قوانین دانست و گفت: قیمت در تولید نقش مهمی دارد و امروز مشکل اشتغال کشور با تولید حل می‌شود و این در حالی است که 4.5 میلیون نفر بیکار در کشور ما وجود دارد و وظیفه همه افراد است که در این مورد احساس تکلیف کنند.

این مسئول نرخ بهره بانکی را در کشورهای توسعه‌یافته را 2 درصد و کمتر عنوان کرد و بیان داشت: این نرخ در ایران 24 تا 30 درصد است و قطعا قدرت رقابت با کالای خارجی را نداریم و به‌ همین دلیل بانک موجب عدم تولید شده و بیکاری افزایش یافته جایگزینی کالای خارجی موجب افزایش قاچاق شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکل در منابع انسانی و پایین بودن نرخ بهره‌وری، ادامه داد: 400 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی در سال 90 داشتیم و اگر نرخ بهر‌وری 2.5 بود، یک‌هزار میلیارد دلار می‌شد و در واقع با نرخ بهره‌وری 0/65 ما یک‌هزار و 800 تریلیون تومان ضرر دیده‌ایم.

این مسئول از رایزنی با مسئولان مالیاتی کشور در خصوص تناسب نرخ مالیاتی کرمانشاه با درآمد این منطقه خبر داد و گفت: کرمانشاه به‌سمت خروج از تولید پیش می‌رود با این اوضاع امیدی به اشتغال نیست و تشکل‌های صنفی باید یک مبلغی را بری تولید کنار بگذارند و واحدهای غیرفعال دوباره احیا شوند تا اوضاع اشتغال سامان یابد.

وی خواستار حمایت مردم استان کرمانشاه از تولیدات داخل استان با خرید محصولات بومی شد و خاطرنشان کرد: نمایندگان مرد استان کرمانشاه در دوره دهم مجلس شورای اسلامی هم‌گرا هستند و این فرصت خوبی برای خدمت به مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار