مدیرکل توسعه و پشتیبانی شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متنوع سازی منابع غیرشهریه ای یکی از راهبردهای دانشگاه آزاد اسلامی برای عبور از بحران هاست.
کد خبر: ۱۹۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 03 March 2016

مدیرکل توسعه و پشتیبانی شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متنوع سازی منابع غیرشهریه ای یکی از راهبردهای دانشگاه آزاد اسلامی برای عبور از بحران هاست.

به گزارش تابناک ایلام؛به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، علیرضا ایرانبخش در کمیته استانی سامانه ساها (سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد) در دانشگاه آزاد واحد ایلام افزود: سرمایه گذاری در حوزه آزمایشگاه ها یکی از مؤثرترین سرمایه گذاری ها در زمینه متنوع سازی منابع غیرشهریه ای است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون پیشتاز در ارائه خدمات آزمایشگاهی پیشرفته در کشور است، اظهار کرد: سامانه ساها ظرفیت عظیم ساختاری در بحث ارائه خدمات آزمایشگاهی ایجاد کرده است و در این مدت کوتاه توانسته افق های جدیدی در عرصه پژوهش و تبدیل علم به ثروت بگشاید.
وی با اشاره به اینکه در گذشته دانشگاه آزاد به قبرستانی از انواع دستگاه ها و وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی تبدیل شده بود، بیان کرد: با توجه به تفکر مدیریتی نوین هیات رییسه جدید دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد راه اندازی اداره کل توسعه و پشتیبانی شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی بودیم تا هم آزمایشگاه های ما کارآمدتر شوند و هم به درآمدزایی برای دانشگاه برسیم.
مدیرکل توسعه و پشتیبانی شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ساماندهی خریدهای آزمایشگاهی، نظام جامع آماری، بانک جامع اطلاعاتی و ارتباط و تعامل هر چه بیشتر آزمایشگاه ها در کشور از اهدافی است که در اداره کل توسعه و شتیبانی شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی برای بسترسازی مفید دنبال می شود.
ایرانبخش افزود: برای درآمدزایی در زمینه شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد، شفا و... نیازمند سرمایه گذاری هستیم ولی در بحث ساها نقطه قوت این است که سرمایه گذاری قبلا انجام شده است و آزمایشگاه ها موجود است و نتها باید با یک مدیریت متمرکز و یکپارچه رو به جلو هدایت شود.
وی اظهار کرد: خدمت رسانی در آزمایشگاه، یک بازی برد برد است زیرا هم دانشگاه سود می برد و هم آن تیمی که این خدمت را ارائه می دهد بخشی از درآمدها را دریافت کرده و منتفع می شود.
وی با بیان اینکه یک زمانی آزمایشگاه ها از کم رونق ترین بخش های دانشگاه ها بودند، ابراز امیدواری کرد: روزی برسد که شاهد خدمات دهی با کیفیت بالا، درآمدزایی قابل قبول و اثربخشی ساها در استان ایلام باشیم.
هفت هزار و 400 آزمایشگاه و سه هزار و 600 کارگاه آموزشی دانشگاه آزاد سراسر کشور در اجرای طرح ساها در یک شبکه ملی به همدیگر متصل شده اند و دانشجویان سراسر کشور می توانند برای انجام کارهای علمی و پژوهشی خود به این شبکه مراجعه کنند.
هفت هزار دانشجو در هشت رشته دکترا، 30 رشته کارشناسی ارشد و 60 رشته کارشناسی و کاردانی در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مشغول به تحصیل هستند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
دانشگاه ازاد ایلام کارگاه کامپیوتر که بدیهی ترین نیاز دانشجوی کامپیوتره هم نداره و گفتن این حرفهای قلمبه واقعا خنده داره. البته چند تا مانیتور بدون کیس داره!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار