کد خبر: ۱۹۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 02 March 2016


معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ایجاد و توسعه شرکت‌های سهامی تاکید کرد و گفت: توسعه این شرکت‌ها مشکلات تولید کنندگان را به میزان قابل توجهی حل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، شهریار طاهرپور در نخستین همایش تجلیل از خادمین عرصه تولید و تجارت استان البرز که روزگذشته(11اسفند)، با حضور استاندار و جمعی از تولیدکنندگان البرزی در اداره صنعت، معدن و تجارت استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه وضعیت تولید در کشور چندان مساعد نیست و تولید کنند گان و صنعت گران برای انجام فعالیت با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات موجود از تمام تلاش خود بهره گرفته است اما متاسفانه مشکلات به قدری زیاد هستند که نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود.

این مسئول در ادامه به اقتصاد تک محصولی ایران اشاره کرد وگفت: متاسفانه تکیه بر درآمدهای نفتی اقتصاد ایران را فلج کرده است و در هر مقطعی که درآمدهای نفتی افزایش پیدا می‌کند، مشکلات ما چند برابر می‌شود.

طاهر پوردر ادامه بر ضرورت هماهنگی بین سرمایه گذاری و تقاضای داخلی تاکید کرد و گفت: اگر سرمایه گذاری بدون برنامه ریزی انجام شود تولید کنندگان دچار مشکلات عدیده ای می شوند چرا که ظرفیت سازی برای تولید داخلی باید بر مبنای نیاز جامعه صورت بگیرد و بی توجهی به این مهم تنها منجر به افزایش تولید کنندگان می شود.

معاون پارلمانی وزارت صنعت با اشاره به وجود مشکل در صادرات برای تولیدگنندگان و صاحبان صنایع، افزود: خیلی از تولیدکنندگان هم طلب‌کار و هم بدهکار هستند اما در بودجه سال 95 دولت سعی در حل این مشکل دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ناتوانی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه بانک‌ها توانایی پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان را ندارند لذا دولت تصمیم دارد برای رفع این معضل در بودجه سال آینده، 40 هزار میلیارد تومان اوراق صادر کند.

این مسئول در پایان بر ایجاد و توسعه شرکت‌های بزرگ سهامی تاکید کرد و یادآورشد: اگر دولت با همکاری مردم سرمایه های مردمی را جمع آوری کند می‌توان به شکوفایی اقتصاد امید بیشتری بست و در راستای بهبود وضعیت تولیدکنندگان گام های مثبتی برداشت اما اگر این مهم اجرایی نشود قطعا وضعیت تولید کنندگان تغییری نخواهد کرد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان اقتصادی البرز تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار