کد خبر: ۱۹۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 29 February 2016

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه جمع‌آوری مواد محترقه غیرمجاز و پاکسازی اماکن احتمالی در ارتباط با عرضه، تهیه و توزیع مواد محترقه در دستور کار است از کشف ۳.۵ تن مواد اکلیل و سرنگ در حاشیه کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ سیدعلی سیدحقیقی در نشست خبری که امروز در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان کرج برگزار شد، با اشاره به برگزاری انتخابات 7 اسفند، اظهار داشت: امنیت برگزاری انتخابات در سطح شهرستان کرج به عهده ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان بود که بدون هیچ‌گونه تنش و مشکلی به پایان رسید.

فرماندهی انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه در 11 ماهه سال جاری طرح‌هایی اثربخش توسط نیروی انتظامی در سطح کرج اجرا شد، گفت: از جمله این اثرات کاهش 5.9 درصدی سرقت‌های رخ داده و همچنین 73 درصد از وقوعات سرقت‌ها، توسط نیروی انتظامی کشف شد.

وی افزود: در این مدت بیش‌از 2 تن و 57کیلوگرم مواد مخدر در سطح شهرستان کرج کشف شده که افزایش بالغ بر 6.3 درصد نسبت به سال قبل نشان است که حاکی از اثربخشی طرح‌های پاکسازی بوده است.

سیدحقیقی با اشاره به اجرای طرح پاکسازی نقطه‌ای در نقاط آلوده شهرستان کرج، گفت: در 11 ماهه سال‌جاری 10 هزار طرح پاکسازی نقطه‌ای انجام شده است که بیش از 17‌هزار معتاد در این طرح دستگیر شده و از طرفی بیش از 33 هزار لیتر مواد سوختی در سطح شهرستان کشف شده است.

فرماندهی انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه حوزه پلیس 110 شهرستان کرج در کل کشور عملکرد قابل قبولی دارد، افزود: ماموران انتظامی در بیش از 92 درصد از تماس‌های مردمی با پلیس 110 در کمتر از 15 دقیقه خود را به محل مورد نظر رسانده‌‌اند.

وی با اشاره به اقدامات شاخص نیروی انتظامی در شهرستان کرج، گفت: کلانتری باغستان با اطلاع از رخداد جرایم در منطقه آتشگاه که افرادی، تعدادی از راننده‌های مسافرکش را به بهانه مطالبه خود از فردی که در آن منطقه کابینت‌سازی داشته است، برده و ماشین مذکور را مورد سرقت قرار می‌دادند و بعد از گذشت چند روز ماشین را در سطح شهر رها می‌کردند، اقدام به تحقیق در مورد ارتکاب این جرم کردند.

سیدحقیقی افزود: در بامداد روز شنبه پلیس در حال گشت‌زنی در منطقه متوجه خودرویی شد که بی‌هدف در حال پرسه‌زنی بوده است که با تفحص پلیس مشخص می‌شود راننده مورد طعمه سارقین است و در نهایت با اقدام به موقع ماموران قبل از وقوع سرقت، افراد خاطی دستگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه این متهمین ده‌ها فقره سابقه کیفری در ارتباط با سرقت و کلاهبرداری دارند، گفت: بنا به گزارشات قبلی تعدادی از افرادی که مورد سرقت این متهمین قرار گرفته بودند، با احضار پلیس آن‌ها را شناسایی کرده، که تاکنون دو دستگاه خودروی مسروقه از این متهمان کشف شده است.

سیدحقیقی افزود: در این امر 4 نفر دستگیر شده‌اند که بیش‌از 7 فقره سرقت به عنف را مرتکب شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اشاره به حوزه کلانتری 21 فاز چهار، گفت: واحد گشت نیروی انتظامی در حاشیه اتوبان به یک دستگاه پراید مشکوک شده که با استعلام از مرکز متوجه سابقه سرقت خودروی مذکور می‌شود که با ایست پلیس، خودرو اقدام به فرار کرده و در نهایت ماموران با تیراندازی به سمت چرخ ماشین، وی را متوقف و دستگیر می‌کنند.

سیدحقیقی با بیان اینکه در حوزه کلانتری مهرویلا نیز در چند روز اخیر یک زوج که مربوط به طایفه خاصی هستند و با ارتکاب به جرائم شهرت جهانی نیز دارند، دستگیر شده‌اند، افزود: این افراد با زبان عربی در مقابل صرافی از دو نفر به بهانه تبدیل دلار به پول رایج کشور اقدام به کف‌زنی کرده‌اند که بیش از 600 دلار و 80 پوند انگلیسی سرقت کرده‌ و در نهایت توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اشاره به کشف بیش از یک کانتینر اموال مسروقه شامل لوازم برقی، خانگی و خودرو در حوزه کلانتری مهرشهر، گفت: در این حوزه در 24 ساعت گذشته به جهت پیگیری‌های مناسب پلیس، محلی که مورد استفاده سارقان برای دپوی اموال مسروقه بوده، کشف شده است.

سیدحقیقی با بیان اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، افزود: در ارتباط با این روزها سه طرح جدی در دستور کار داریم که یکی از این طرح‌ها پوشش مراکز خریدی است که در روزهای پایانی سال بیشتر مورد مراجعه مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آخرین چهارشنبه سال جاری، گفت: نخستین اولویت پلیس در این موضوع جمع‌آوری مواد محترقه غیرمجاز و پاکسازی اماکن احتمالی در ارتباط با عرضه، تهیه و توزیع مواد محترقه است که تا به حال 3.5 تن مواد اکلیل و سرنگ در یکی از مناطق حاشیه‌ای کرج که در مکانی دپو شده بود، کشف شده است.

سیدحقیقی افزود: پلیس مخالف شادی مردم نیست و فقط با کسانی که هنجارشکنی کرده و تعرض به عنف داشته باشند، برخورد صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با اشاره به ایام عید، گفت: برای این ایام نیز، طرح برای پوشش تفرجگاه‌ها و مناطق مسکونی در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار