معاون سیاسی و امنیتی استاندار:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که انتخابات باید موجب تقویت وحدت نیروهای داخلی شود، گفت: بداخلاقی ها و تخریب ها موجب ایجاد اختلاف شده و می تواند به سرمایه اجتماعی لطمه بزند.
کد خبر: ۱۸۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 23 February 2016
سعید شبستری در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با بیان این که تهمت زدن به سرمایه ها و اسطوره های انقلاب در تضاد با منویات رهبری در خصوص همدلی و همزبانی است، گفت: باید دستاوردهای انقلاب همچون امنیت و استقلال و هزینه صرف شده برای این دستاوردها را قدر بدانیم.

وی با بیان این که ایثار و شهادت جوانان کشور در داخل و خارج از مرزهای کشور در راستای حفظ این امنیت و آرامش همچنان ادامه دارد؛ اظهارکرد: فرصت مشارکت در سرنوشت کشور از طریق انتخابات، سرمایه ای است که برای آن خون های فروان ریخته شده است.

شبستری با بیان این که مشارکت باشکوه مردم در انتخابات موجب تقویت جایگاه جمهوری اسلامی در صحنه بین الملل می شود، خاطرنشان کرد: میزان مشارکت در انتخابات بر خلاف سایر صحنه های اجتماعی و سیاسی قابل شمارش بوده و اجازه انکار به مخالفان نظام نخواهد داد.

وی با اشاره به این که مردم همواره پشتیبان نظام بوده اند، گفت: این بار نیز با حضور گسترده در انتخابات نقش خود را ایفا خواهند کرد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن امسال با شکوه خاصی برگزار شد، اظهارکرد: در هفتم اسفند هم با مشارکت حداکثری مردم حماسه دیگری رقم می خورد.

شبستری با بیان این که با استکبار جهانی اختلافات ریشه ای داریم و دشمنان بیکار ننشسته اند و همچنان درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند، اظهارکرد: مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب مایوس شدن دشمنان می شود.

وی با اشاره به این که دستگاه های اجرایی زمینه حضور حداکثری مردم را در این صحنه سیاسی فراهم کنند، اظهارکرد: مجریان انتخابات با رعایت اصل بی طرفی بر اساس نص صریح قانون عمل خواهند کرد.

شبستری بر رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید و خاطرنشان کرد: رقابت برای خدمت است نه قدرت و با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در آموزه های دینی دارد می بایست به اخلاق به عنوان یکی از آموزه های دینی پایبند باشیم.

وی همچنین بر صداقت در تبلیغات انتخاباتی تاکید کرد و گفت: وعده های خارج از حیطه مسئولیت نمایندگی نوعی بداخلاقی است.

شبستری با اشاره به سازنده بودن نقد منصفانه گفت: تخریب و سیاه نمایی دستاوردهای دولت نه تنها سازنده نبوده بلکه انقلاب و نظام را زیرسئوال برده و به وفاق ملی لطمه می زند.

وی فریب افکار عمومی، استفاده از عنوان ها و لقب های جعلی، سوء استفاده از مشکلات موجود، سوء استفاده از مسایل قومی، وعده های خارج از توان در خصوص تقسیمات کشوری را از نمونه های بداخلاقی تبلیغاتی عنوان کرد و افزود: هزینه های میلیاردی برای تبلیغات انتخاباتی شائبه ایجاد می کند.

شبستری خاطرنشان کرد: اندازه مجاز عکس داوطلبان A5 بوده و زدن پوستر روی پوستر داوطلب دیگر تخلف محسوب می شود.

وی با اشاره به این که نصب بنرهای تبلیغاتی در اندازه های بزرگ تنها در محل ستاد مرکزی داوطلبان مجاز است، از جمع آوری بنرهای سطح شهر با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

وی در عین حال نصب نکردن پوستر بر در و دیوار ساختمان های مسکونی را نشانه نوعی رشد فکری در زمینه تبلیغات دانست.

شبستری با اشاره به اینکه برای تبلیغات در فضای مجازی قانون شفافی تعریف نشده است، گفت: داوطلبان از این فضا می بایست برای معرفی برنامه ها و اهداف استفاده کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی و خدماتی استان موظف به پشتیبانی تدارکاتی ستاد در زمینه برگزاری انتخابات هستند، اظهارامیدواری کرد: با همکاری و همدلی انتخاباتی سالم و باشکوه برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :