هر سال سیزده بدر که می شود، تن طبیعت از پیامدهای این زلزله می لرزد، زلزله ای که همه معادلات طبیعی را به هم می ریزد، حتی ریه های درختان نیز از این همه دود آتش و قلیان می گیرد.
کد خبر: ۱۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 05 April 2015

انبوه زباله، شکستن شاخه برگهای درختان جنگلی و زیرپا له شدن گیاهان دارویی توسط مهمانان ناخوانده، تراژدی را برای طبیعت بهاری همدان رقم زده است.

به گزارش تابناک همدان؛ روز طبیعت ۹۴ هم با انبوه مشکلاتی برای طبیعت تازه جان گرفته همدان سپری شد و نتیجه این روز، قهر طبیعت با انسانهاست و هر سال طبیعت آرزو می کند ای کاش روز انس با طبیعت از تقویم حذف شود تا هجمه بی رحمانه به این جاذبه های بکر و بی بدیل کاهش یابد چرا که ۱۳ فروردین همیشه برای طبیعت، نحس است.

مناطق گردشگری، تفرجگاهها نیز همپای دیگر مناطق، میزبان گردشگران و مسافران نوروزی بود تا سیزده شان را سپری کنند، اما غروب این روز ملی، برای مناطق گردشگری استان غمگین و تراژدیک بوده است.

با گذر به طبیعت بعد از سیزده بدر می توان، هجمه و ظلم رفته بر پیکره دشتها و کوه های به مشاهده کرد.

اگرچه، همزمان با روز طبیعت و در ابتدای مبادی ورودی، کیسه های زباله بین مسافران طبیعت توزیع شده است و توصیه های مبنی بر دوستی با محیط زیست شده است، اما برخی از گردشگران نارفیق طبیعت، رسم دوستی بجا نیاوردند و مهربانانه رفتار نکرده اند.

طبيعت همواره مظهر حيات و رويش و جوشش و طراوت است و طبيعت دلكش سرزمين هميشه بهار و ديار سرسبز ما به طرز مضاعفي از اين ويژگيها برخوردار است و روز طبيعت مي بايست روز آشتي با طبيعت و تفكر پيرامون ارزشهاي حياتي آن باشد اما بسيار اتفاق مي افتد كه اگر ۱۴ فروردين سري به پاركها و فضاي سبز بزنيم متاسفانه وضعيت اسفباري از رها كردن مواد زائد در دامان گسترده طبيعت زيبا را مشاهده خواهيم كرد كه به مثابه سيلي به چهره طبيعت است.

طبیعت همدان  روزی دیگر از انس با طبیعت را تجربه کرد و درختانی که ایستاده سوختند و برخی از گردشگران با رفتارهای نامهربانه شان، صدای ضجه جنگل را نشنیدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار