مدیر کل آموزش و پرورش مازندران
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: توجه به سرمایه انسانی عامل توسعه کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۸۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 23 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، سید علی قاسمی در همایش تجلیل از آموزگاران ایثارگر(20 سال به بالای) که در هتل بادله ساری برگزار شد، ضمن تسلیت حضرت زهرا(س)، گفت: آن زمانی که دنیا انسان‌ها از علم و دانش بهره ای نداشتند انسانی ظهور کرد و انسان‌ها را به آموزش دعوت کرد.

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر عربستان از امکانات صنعتی و معدن و کشاورزی بی بهره بود، افزود: در زمان جاهلیت بیش از شش قرن اسلامی ظهور کرد که تاکید او بر آموزش بود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: تجربه دنیا در طول قرن‌های متمادی امروز این را ثابت کرده است که اصلی‌ترین راه توسعه متوازن و همه جانبه تمدن، سرمایه انسانی است.

وی با بیان اینکه جامعه به انسان های کنشگر و متعادل نیازمند است، افزود: ارتقای بهداشت، امید بخشی زندگی، همزیستی متناسب، جامعه متعادل، رقابت در عرصه های مختلف،... از جمله شاخص‌هایی است که جامعه را به سمت توسعه متوازن پیش می برد.

قاسمی داشتن درآمد را از شاخص‌های اصلی یک جامعه توسعه یافته دانست و اظهار کرد: در توسعه پایدار در جامعه نیازمند سرمایه گذاری مرئی و نامرئی هستیم.

وی با بیان اینکه، اصلی‌ترین پایه توسعه یک جامعه آموزش است، ادامه داد: سرمایه های مرئی، ابزار تولید، اقتصاد، پول و... است اما سرمایه‌های مرئی را سرمایه های نامرئی ایجاد می‌کنند.

قاسمی گفت: کشورهایی که به آموزش جامعه توجه کردند به توسعه پایدار رسیدند همچون ژاپن که در جنگ جهانی بر آموزش نیروی انسانی تکیه کرد و با وجود آنکه از منابع طبیعی بهره مند نیست با تربیت انسان‌های شایسته به پیشرفت رسید.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای انسان‌ها است و برای رسیدن یک جامعه توسعه مند به اقتصاد، تولید و یک جامعه متعادل نیازمند هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه پایگاه انسان‌های متعادل مدرسه و خانه است، عنوان کرد: اگر افراد از آموزش های مدرسه و خانه غافل باشند قدرت فعالیت های جامعه را کاسته می‌شود.

وی افزود: متاسفانه امروز دچار آسیب های اجتماعی هستیم و منابع مان درباره چیزهای غیر ضروری هزینه می‌شود؛ هر روز به منابع مان آسیب می رسد چون ما به سرمایه گذاری در مدارس توجه نمی کنیم و به نرخ سرانه آموزشی توجه جدی نداریم.

قاسمی با بیان اینکه اغلب انسان های توانمند جامعه افراد موفق در مدارس هستند، گفت: معلمان اگر یک روز وقت آزاد خودشان را در اختیار تعلیم و تربیت بگذارند برای جامعه ایثار کرده‌‌اند.

وی با بیان اینکه از بین رفتن و آسیب دیدن سرمایه های نامرئی کمتر در جامعه احساس می شود، افزود: اگر پل یا جاده ای تخریب شود همه احساس می کنند اما اگر انسان‌های جامعه یکی پس از دیگری به لحاظ ارزش های اخلاقی سقوط کنند و پایه انسانی تضعیف شود کمتر احساس می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: شاخص سلامت در بعد و قبل از آموزش گویای نقش آموزش در جامعه است و آموزش در ارتقای امید به زندگی و سلامت تاثیر مستقیم دارد.

وی افزود: از اقدامات جمهوری اسلامی توجه به آموزش دانش پزشکی بود که موجب افزایش امید به زندگی شد و آموزش سبب ایجاد مهارت و افزایش قدرت اقتصادی افراد و کسب سود بیشتر نیز خواهد شد.

قاسمی گفت: انسان‌ها نیازمند به زندگی اجتماعی و آرامش خاطر دارد و اگر در توانمندی جامعه فقط در حوزه اقتصادی این انسان‌ها را توانمند کنیم هیچگاه به توسعه متوازن نخواهیم رسید و باید رشد جامعه همه جانبه باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار