رئیس اتحادیه پوشاک ساری
مسئول اتحادیه صنف پوشاک شهرستان ساری گفت:شرایط رکود بر بازار پوشاک حاکم است و بازاریان این صنف در شرایط خوبی قرار ندارند.
کد خبر: ۱۸۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 22 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، محمد رضا صحافی گفت: این اتحادیه در سطح شهر بازرس ویژه دارد و برخی از نوسان قیمت اجناس مربوط به نوع و کیفیت اجناس است که کارشناسان می توانند تشخیص دهند و مردم هر افزایش قیمتی را ناشی از گرانی ندانند.

وی افزود: سازمان تعزیرات، بازرسی، اصناف و اتحادیه بر روی صنف پوشاک نظارت داشته و واحدهای متخلف معرفی و مجازات می شوند.

مسئول اتحادیه صنف پوشاک شهرستان ساری تصریح کرد: تمامی اجناس در صنف پوشاک باید دارای اتیکت باشد و در زیل همه اتیکت ها شماره بازرسی هم قید شده و مشتریان در صورت مواجه شدن با عدم اتیکت به تعزیرات، بازرسی و... می توانند تماس بگیرند و هر مورد مشکوکی مشاهده شده است گزارش دهند.

وی افزود: گزارش مردمی از تخلفات صنف پوشاک در ساری در سال گذشته اندک بود و بیشتر پرونده ها مربوط به تخلفاتی است که خود بازرسان صنف پوشاک پیگیری کردند.

صحافی با اشاره به اینکه متاسفانه رکود اقتصادی بازار را بدون مشتری کرده و بازاریان متضرر شدند، اظهار کرد: با همه این مشکلات اجازه نمی دهیم کوچکترین ناهنجاری و گرانفروشی در سطح بازار رخ دهد و مردم تحت فشار قرار گیرند.

وی ادامه داد: باید برای تولید کننده نیز حقوقی را قائل باشیم و توزیع کننده را هم در نظر داشته باشیم؛ اکنون به خاطر مشکلات زیاد بخش زیادی از توزیع کننده پوشاک ریزش کرده و واحدهای صنفی منفعل شدند.

مسئول اتحادیه صنف پوشاک شهرستان ساری با بیان اینکه سود قانونی پوشاک 25 درصد است، عنوان کرد: متاسفانه در یک مجتمع بزرگ دست خالی بر میگردند و خرید نمی کنند از این رو نباید وضعیت صنف پوشاک را نادیده بگیریم.

صحافی با بیان اینکه صنف پوشاک در همه اقلام مصرفی یک مصرف کننده است، گفت: با رکودی که وجود دارد کسب و کاری نیست و بخش زیادی از این صنف ها امسال بسته خواهد شد زیرا همه ا چک‌های برگشتی و محاکم قضایی مواجه شدند.

وی ادامه داد: پوشاک یکی از کالاهای بروز است که اگر در فصلش به فروش نرسد نمی توان آن را فروخت و جنس های مانده در آینده باید با قیمت نازل به فروش می رسند.

صحافی گفت: اگر در بخشی از صنف پوشاک جنس‌ها کمی افزایش قیمت پیدا کردند برای پوشش دادن به برخی از جنس های مانده است و در دنیا برای صنف پوشاک قیمت تعیین نمی‌کنند چون البسه ای که از مد افتاد در حراجی ها به قیمت نازلی باید به فروش رود.

وی یادآور شد: 33328905 کانال ارتباطی مردم با بازرسان صنف پوشاک است که از ساعت 8 تا 21 پاسخگوی مردم است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار